Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Aktuellt inkasso klarna

Hej! Vet någon vad klarna använder sig mestadels av för inkassobolag? Nån som fått inkassokrav i dagarna som vet ?

Mitt klarna gick till inkasso i våras. Frågade deras kundtjänst om vilket inkasso det blir och dom svarade att dom använder sig av olika. Mitt gick först till Legalis och sedan tog Sileo över men dom två inkassobolagen är som samma. De allra flesta åtminstone här på forumet har fått sin skuld till Legalis eller Sileo.

Mitt gick till Alektum, betalade in första fakturan nu i augusti.

I mitt fall var det som Kharin beskrev.
Gick först till Legalis och sedan Sileo.

Tack för svar alla :) Hur är Alektum med att få till en avbetalningsplan? Har en ganska stor skuld , har hört att sileo eller legalis är riktigt schyssta med avbetalning

Tack för svar alla :) Hur är Alektum med att få till en avbetalningsplan? Har en ganska stor skuld , har hört att sileo eller legalis är riktigt schyssta med avbetalning
Vill inte skrämma dig, men jag tycker alektum är värst. Men det beror ju på lite olika faktorer sägs det med hur hårda de är. (T.ex om de köpt skulden eller om de har fått direktioner från de som skulden kommer ifrån m.m.)
Var i kontakt med just alektum idag angående en skuld på 43000 kr och de krävde 8000 kr i månaden. Jag var i kontakt med de som skulden kommer ifrån och trots att jag hänvisade alektum till vad dem sagt angående avbetalningsplan så hade de ”mandat på att driva in skulden snabbast möjligast” enligt dem. ”6 månader sa hon eftersom det är en ny skuld”.

Just klarna har jag 26000 kr på och hos Sileo. Betalar 700 kr/mån på det.

Vill inte skrämma dig, men jag tycker alektum är värst. Men det beror ju på lite olika faktorer sägs det med hur hårda de är. (T.ex om de köpt skulden eller om de har fått direktioner från de som skulden kommer ifrån m.m.)
Var i kontakt med just alektum idag angående en skuld på 43000 kr och de krävde 8000 kr i månaden. Jag var i kontakt med de som skulden kommer ifrån och trots att jag hänvisade alektum till vad dem sagt angående avbetalningsplan så hade de ”mandat på att driva in skulden snabbast möjligast” enligt dem. ”6 månader sa hon eftersom det är en ny skuld”.

Just klarna har jag 26000 kr på och hos Sileo. Betalar 700 kr/mån på det.

Har tyvärr precis som Fina väldigt dålig erfarenhet av Alektum. En hemsk avbetalningsplan som dom vägrade sänka trots att Resurs bank som skulden kom ifrån tyckte den borde vara lägre. Jag blev sen tre dagar med en avbetalning, något jag kontaktat dom om. Men trots det hade dom skickat hela skulden till KFM. Sen vägrade de ta tillbaks skulden oavsett vilket belopp jag än betalade. Nu var inte skulden jättestor så jag lyckades få ihop pengarna och betala bort den. Men med denna erfarenhet skulle jag aldrig släppa en skuld till Alektum.

Ja , känns ju lite osäkert att släppa de till inkasso om man inte riktigt vet till vilket inkassobolag de släpps till. Har 43000 i skuld ja med och betalar klarna i dag 2600 kronor i månaden. Var mest om man tjänade på att släppa de , men ja vågar nog inte de då.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp