Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Aktiv delgivning ?

Min man fick ett delgivnings brev som de står aktiv delgivning på ?Är de inte bara kronofogden som skickar ut sådana o varför skicka dom på sånt som redan är påskrivet innan ?

Hej fått en delgivning i dag på posten från Aktiv Delgivning Gbg AB, från uppdrag av Alektum group AB...Aldrig fått sånt innan, har löneutmätning nu..Någon som vet varför dom skickar delgivning såhär?

Vi har också fått ett undrar detsamma

Ja de är de ,ok då vet jag .Varför inte skicka till fogden igen ?

Jag fick oxå från dom idag
Skriver jag inte på så kommer ett platsbud besöka mej hemma eller på jobbet

En tanke: Det är inte så att skulden tagits över och att det är därför de skickat ut? Tänker i och med att det verkar vara flera av er här på forumet som fått nyligen?

Vet att om man har en skuld hos Alektum så skickar de ”delgivning” som de vill att man signar o skickar tillbaka. De brukar skicka 1 gång per år. När jag frågade varför (åt min exman som hade skuld hos alektum i många år) så var det för att man inte ska kunna hävda längre fram att man inte vetat om skulden/inte fått några brev o därav få skulden preskiberad. Han skickade aldrig in någon av dessa delgivningar och inget hände.

En tanke: Det är inte så att skulden tagits över och att det är därför de skickat ut? Tänker i och med att det verkar vara flera av er här på forumet som fått nyligen?
Har haft denna skuld i flera år hos alektum ALDRIG tidigare har jag behövt skriva på eller att någon delgivningsman ska komma hem eller till jobbet

Samma här!..men är väl lika bra att skriva på,annars kommer dom väl hem och knackar på! Och de vill jag inte!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp