Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Advisa vs Lendo, vilka är att föredra?

Det låter ofattbart att någon med ganska medioker inkomst, dålig UC och väldigt hög relativ belåning skulle få ett blancolån på 250k. Men det kanske är bra reklam för låneförmedlaren oavsett om det stämmer eller ej.

Må så vara men det har skett oavsett vad du anser rimligt eller ej. Trevlig helg :)

Om man ska söka ett större samlingslån (där 200kkr minimum av intresse och 400 kkr är max man är intresserad av, lösenkrav inget hinder) hos antingen Advisa eller Lendo, vilket belopp ska man lägga sig på för att få flera bra erbjudanden till så högt belopp som möjligt. Är det 350.000 kr eller riskerar man tappa många erbjudanden då? Är 250.000 en bättre summa?

För ett sådant belopp är Lendo eller Advisa bäst?

9,88% så helt okej kan jag tycka, jag sökte 250K och fick erbjudandet 2 min efter jag sökte via Advisa

Hej! Inga lösenkrav eller andra kompletteringar behövdes och ja 1 till men detta var det bästa.

Jag frågade deras kundtjänst per mail och ... OM man får flera erbjudande - får man välja :) men du kan ju fråga på mail också

Jag tolkar det som att de inte har någon "min sida" med låneerbjudanden eller avslag som Lendo har? Besked via mail bara?

Jag tolkar det som att de inte har någon "min sida" med låneerbjudanden eller avslag som Lendo har? Besked via mail bara?
För mig, juli förra året så ringde dem upp mig... men hade bara fått ett erbjudande. Det syntes dock inte på sms heller... så förvånad när dem ringde och dåligt kreditbetyg men sen efter samtalet kom mail om att jag skulle skriva på skuldebrev/bank id.
Kan ju vara annorlundare att det kommer via sms om man får flera erbjudanden

Funderar också på om jag ska använda advisa eller Lendo för samlingslån nu i juli. Kanske bäst att köra på Lendo och sen prova med BN om der inte går? Kan man ansöka på Advisa och dagen efter på Lendo?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp