Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Advisa igen del 2, med Santander

God kväll bästa Lånforum medlemmar!
Jag kämpar som många andra med att få en lägre månadskostnad och naturligtvis komma bort från låneträsket. Jag har fem år på mig och betalar in så mycket jag kan. Har varit nära att stupa, men har försökt stoppa fördärvet så gott det går. De lån jag tar idag ska ge mindre månadskostnad alternativt bättre ränta. Idag testade jag att utöka mitt lån hos Remember med endast 25000. Sökte via deras sida, jag fick i Juli låna 110000 av dem via Advisa med ränta på 6% ungefär. Jag kunde då prova att utöka upp till 220000 men vågade inte. Nu fem månader senare stod det att de inte kunde bevilja mig nytt lån. Fick inte panik men tänkte att jag ändå förstört min UC, så skyndade mig att söka 50000 via Advisa. Minuterna tickar, jag är fan körd nu tänkte jag....Jag har sjukt med blanco, minst 200000 över inkomst. Efter tre minuter, brukar gå fortare, fick jag svar. Santander, som jag redan är kund hos, erbjöd beloppet till 5,4% på 4 år. Sedan kom Forex, Collector och ett gäng till. 50000 är inte mkt men drar ned min månadskostnad med 4000 under kommande 2019. Intressant att Santander på sin sida inte erbjudit höjning eller ens betalningsfri månad sedan min förfrågan i Juli ( då erbjöd Santander 65000, men jag sökte på 110000). Kryssade i lösen, men kom inga krav på att Santander måste göra det. 50000 kan tyckas vara lite, men så som min personliga situation ser ut är det inte dåligt. Jag läser med intresse om andras ansökningar och därför vill jag dela med mig av detta. Hade 4 fr vid ansökan. Det som skiljer ansökan via Remember direkt och Advisa är att på Remember fick jag fylla i hur mkt blancolånen kostar/ månad, det slipper man via Advisa. Boendekostnad ska skrivas på båda men jag angav lågt där då jag hyr ut en del av huset. Summa sumarum: Att söka via låneförmedlare ger absolut bästa chanserna. Får man inget där, får man förmodligen inget alls. Nu ska 4000 i månaden in på Rememeber, liksom den hyra, 4500 från min hyresgäst. Jag tar lånen i ordning, minst först, för det är det enda jag kan göra. Målet är att till nyår 2019 endast ha Santander och Nordax kvar. Nordax är mitt värsta lån med 12% ränta, lånade ursprungligen 300000. Övriga är under 7%. Från mig, till er alla, kämpa på! Har förvisso inte fått beloppet insatt än, men då jag signerat och har ett högre ursprungsbelopp på Santander hoppas jag att det går igenom.
Allt gott!

Fick ju beviljat 50000 på Santander via Advisa. Idag ringer Santander upp och erbjuder 23000 till. De undrade varför jag hade två lån hos dem, men de erbjudna 23000 var utan ny kreditupplysning. Ville jag lägga ihop lånen var de tvungna att ta en ny upplysning och då kanske det inte skulle gå och jag skulle kanske inte få låna 23SEK heller. Jag sa att lånen inte skulle läggas ihop, så 23000 till sätter de in i morgon. Detta är ju en bitterljuv känsla då jag har så mkt lån redan, men ska ju lösa in alltihop så totala skulden ökar ju inte. Inte klokt egentligen hur olika bedömningar blancoföretagen gör iaf. Allt gott! Mvh Molly

Det är bra att du kämpar på! Varför har du bara 5 år på dig?

TomTom: Det är ett mål jag har eftersom jag sedan vill lägga dessa blancoskulder bakom mig. Hoppas på skuldfri om 5 år och om så blir fallet kan jag jobba mindre, om jag vill. Kanske byta bransch helt enkelt och njuta av en lugnare tillvaro. Tänker också på om jag blir sjuk, att ju fortare det här betalas av desto säkrare. Tack för uppmuntran! Det uppskattas enormt!!

Tada: Årsinkomst 440000, hyresintäkt från uthyrning 54000 varav runt 40000 är är helt avdragsgillt. Lån, jag förtränger en del men nu ska jag bikta mig för bättre mående: 670000 när jag kvittar dessa 73SEK mot andra lån. Har under senaste året tagit mig i kragen eftersom det går åt h-vete annars. Jag lever så sparsamt jag kan men är livrädd att bli sjuk för då är det kört. 2019 ska bli maratonlopp vad gäller amortering och jag hoppas att jag sitter här nästa jul och kan skriva att jag har orkat sköta mig. Allt gott!

Japp, huslån också. Iofs ett väldigt snällt bottenlån som jag just nu inte amorterar på eftersom jag måste reda ut den här soppan först. Kämpa på du också Tada!!

Förstår dina tankar och din oro! Jag känner igen mig och har i vissa perioder panik och ångest över situationen.
Jag har ca 30 000 kr i månaden. Hade förra året flera sämre och lån med hög ränta och en månadskostnad på ca 7000 kr i månaden. 400 000 kr i blanco.
Nu 1 år senare har jag 288 000 kr i blanco på 2 lån och har sparat minst 1500 kr i månaden.
Nu kostar mina lån mig 1500 kr+1700 kr i månaden.

Njuter ändå på av livet då jag har jobb, sambo, frisk och kan leva ett bra liv ändå med lån utan värde.

Jag tänker lite så att om jag har ut 23 000 kr i månaden så är min lön på 20 000 kr i månaden istället (låtsas som att lånen inte finns)

Amorterar in extra varje månad så att se min UC bli bättre ger mig en kick. Även mitt sparande på fonder!

Tänk på om du inte har en buffert så kommer du ta nya lån om något händer! Så sätt över 500-1000 kr i månaden i alls fall så du känner lite trygghet!

Kan även tillägga att du har 1000 drömmar nu, men blir du allvarligt sjuk så har du bara en önskan.

Skulle du bli blind så hade du gärna haft flera hundra tusen i lån.

Mitt tips är att få ordning på ekonomin med få lån. Ha låneskydd på alla lån ifall du blir sjuk och arbetslös så betalar låneskyddet dina lån i 1 år.

Jag har även försäkring hos gjensidige o betalar 240 kr i månaden. Om något händer mig t.ex arbetslöshet så betalar dom mig 3500 kr i månaden + att man har a-kassa!

Fortsätt kämpa....☺️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp