Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Advisa el Lendo?

Nån som sökt hos båda genom åren och vet skillnader? Tex hört att Advisa automatiskt väljer bästa erbjudande el har det blivit som hos Lendo nu? Är den ena snabbare, tryggare än den andra och vilken förmedlare belastar UCn mest? Plus minus?

Är den ena snabbare, tryggare än den andra och vilken förmedlare belastar UCn mest?

Den biten är intressant tycker jag. Låneförmedlarna gör ju gärna en stor sak av att man kan få erbjudanden från flera ställen men det tas bara en UC-ff. Vad som inte sägs något om är hur en sådan UC-ff belastar kreditbetyget... För visst blir det väl sämre av en ff från Lendo än en ff från en bank.

Den biten är intressant tycker jag. Låneförmedlarna gör ju gärna en stor sak av att man kan få erbjudanden från flera ställen men det tas bara en UC-ff. Vad som inte sägs något om är hur en sådan UC-ff belastar kreditbetyget... För visst blir det väl sämre av en ff från Lendo än en ff från en bank.
Det kan jag inte hålla med om. Senaste ff hos Lendo och Advisa har endast påverkat mitt betyg med 0.1 var.

Det undrar jag också, om det finns något negativt med Advisa jmf med Lendo? Advisa har ju fler aktörer jämfört med Lendo så jag funderar testa advisa denna gången

Lendo verkar ha en tekniskt bättre produkt. När jag sökte via dem gick allt smärtfritt. När jag sökte via Advisa så fick jag flera meddelanden att jag inte skrivit under skuldebrevet och måste ringa dem. Detta fastän lånet redan var utbetalt och klart. Detta var väldigt irriterande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp