Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ackordförslag

Hur ser möjligheterna att få till ackordförslag hos olika parter?
Har utmätning och skuld på hos KFM och denna är hos deras egna inkasso fortfarande. Ursprungsskuld ca 40 och nu det dubbla pga räntor. Hur går man tillväga och är det möjligt ni som vet?

Hur ser möjligheterna att få till ackordförslag hos olika parter?
Har utmätning och skuld på hos KFM och denna är hos deras egna inkasso fortfarande. Ursprungsskuld ca 40 och nu det dubbla pga räntor. Hur går man tillväga och är det möjligt ni som vet?
Skulden ska helst vara flera år gammal för att man ska ha en ok chans att få ackord. Ifall du har jobb och redan har löneutmätning så vet ju vivus om att dem kan bara skicka det ditt så får dem sina pengar till slut. Men ringa och kolla med dem någon 1000 lapp kanske dem kan dra av men räkna inte med mycket

På skulder som är 10-30 år gamla är förutsättningarna goda, sen blir det svårare och svårare ju nyare det blir

Nu behöver jag hjälp…
Har ett lån via Vivus som har gått vidare till Gothia.
Jag ringer Gothia, de säger att skuld inte finns hos dom och jag ska kontakta Vivus (finns heller ingen skuld när jag loggar in). Kontaktar Vivus som säger, ni har ingen skuld hos oss och det ligger hos Gothia. Jag kastas emellan dessa två och det verkar som skulden gått upp i rök. Hur är detta möjligt?
Vivus ska undersöka ärendet och återkomma, nu veckor senare har de inte återkommit. De svarar inte på mail om mina frågor heller. Vad fan gör man när man vill betala bort sin skuld? Ignorera och få räntepåslag som kommer som en käftsmäll långt senare? Fortsätta jaga? Och hur länge? Är detta en strategi för att mjölka ränta eller har något blivit tokigt?

oerhört tacksam för svar!

Vivus just skickat och inkassobolaget inte registrerat ännu?

Nej, skulden är gammal så jag hittar ingen logisk förklaring förutom att det eventuellt fifflar för att räntan ska ticka?!

Skicka mail och spara svar så att du kan visa det om något dyker upp. Kanske skulden bara försvann i deras system. Då är du skuldfri

Uppdatering: Vivus hävdar att skuld inte finns, Gothia hävdar att skuld inte finns. Vivus hänvisar till Gothia/Riverty. Riverty säger att ingen skulle finns. Vad fan gör man?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp