Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackord

Hej!

Tänkte fråga er som har lite mer koll på detta än jag.

Jag har i nuläget 3 inkasso bolag

Intrum - 22 000 kr
Sergel - 154 000 kr
Alektumgroup - 176 000 kr

Jag funderar på att med hjälp av familj slutbetala dessa 3 inkassobolag.

Frågan är då. Vad är rimligt att begära/efterfråga i ackord om jag gör en slutbetalning?

70% av skulden? Eller är det för lite att betala? Är dessa inkasso bolag svåra att få ackord hos?

Tacksam för svar :)

Börja lågt.
Föreslå 50%

Föreslå att du betalar kapitalskulden, alltså skulden utan pålagda räntor. Sen får de förhålla sig till den ribban. Låt inte dem sätta ribban, utan gör det själv. De kan bara säga nej, och sen kan ni diskutera påslag på det du har föreslagit snarare än du ska försöka förhandla ner en siffra de hittat på.

För nya skulder (max 2 år gamla) kommer de inte att gå med på att du bara betalar kapitalskulden.
För skulder äldre än så kan de göra det.

Jag satt för någon veckan sedan om jag inte minns fel och sökte på google på ackordsuppgörelse och kom in på ett svenskt inkasso där en mall fanns man kunde fylla i och skicka in. Har också sökt efter andra mallar men får inga som helst resultat på google så frågan ställer jag här: finns det någon vänlig själ här inne som har en mall för ackordsuppgörelse som man kan fylla i och skicka in till inkasso?

Jag satt för någon veckan sedan om jag inte minns fel och sökte på google på ackordsuppgörelse och kom in på ett svenskt inkasso där en mall fanns man kunde fylla i och skicka in. Har också sökt efter andra mallar men får inga som helst resultat på google så frågan ställer jag här: finns det någon vänlig själ här inne som har en mall för ackordsuppgörelse som man kan fylla i och skicka in till inkasso?
Ger nog 10 gånger mer effekt om man ringer och pratar och dividera med dem. Skicka ett mail så brukar det blir Nej direkt när man ber om saker

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp