Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ackord

Hej!
jag har löneutmätning i dagsläget och försöker få ner mina skulder och betala av snabbare.
Jag försöker därför komma överens med inkassobolagen om ackorduppgörelse.
Vad är rimligt att föreslå? Jag vet man kan föreslå att enbart betala kapitalbeloppet osv. Men ex Lowell, där har jag 68000:- i skuld, men ej mycket ränta att tala om. Vad skulle man kunna förhandla där? Betala 60% av skulden? Berätta gärna om era erfarenheter.
Gothia är verkligen stenhårda, å där är räntan högre än kapitalet och de går inte med på ackord alls.

Intressant fråga, följer.
Kommer ansöka om samlingslån för att få ner räntorna i slutet av veckan.
En av skulderna är klarna hos inkasso och skulle gärna försöka få till ackord där, så hade varit intressant vad folk har för erfarenhet av rimliga nivåer.

Det är nog ganska svårt att förhandla om dom får pengar genom löneutmätning. Dom förlorar ju bara pengar på ackordsuppgörelser..
Jag har svårt att förhandla trots att kronofogden tar 0 kr /månad..
Inte helt sant. Det kan bli uppehåll och stopp på löneutmätning pga sjukdom eller dödsfall tex.

Jag gjorde detta för två månader sedan. Gick väl sådär:
Lowell : ingen nedskrivning - betalde in allt på 128000 :-
Gothia: total skuld 78000 :- gick endast ner 4000 :-
Intrum: total skuld 91000 :- gick ner till 74:500
Sileo: total skuld 19000 :- gick ner till 13000

Jag hade inte löneutmätning dock. Inget skuldsaldo hos kronofogden.

Jag gjorde detta för två månader sedan. Gick väl sådär:
Lowell : ingen nedskrivning - betalde in allt på 128000 :-
Gothia: total skuld 78000 :- gick endast ner 4000 :-
Intrum: total skuld 91000 :- gick ner till 74:500
Sileo: total skuld 19000 :- gick ner till 13000
Du betalade in allt på en gång? Jag försökte förhandla under tiden jag hade löneutmätning och även innan, fick inte ett enda napp, det var först när jag hade pengar för att lösa skulderna i sin helhet som det gick att förhandla.

Du betalade in allt på en gång? Jag försökte förhandla under tiden jag hade löneutmätning och även innan, fick inte ett enda napp, det var först när jag hade pengar för att lösa skulderna i sin helhet som det gick att förhandla.
Ja det gjorde jag. Hade pengarna när jag ringde.

Det är mycket enklare att kunna erbjuda klumpsumma i stället för att bara vilja betala mindre, om jag inte missförstår

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp