Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ackord uppgörelse

Håller inkassobolaget skulden så länge utan att skicka till kfm?
Skulden har varit hos kronofogden och vänt. Inkassobolagen låter mina skulder ligga där ca 6-8 månader och sen drar dom tillbaka då det inte finns något att ta av och jag redan lever på existensminimum. Inkassobolagen låter sällan skulden ligga kvar hos kronofogden om man inte äger fastighet, inte har lön, förmögenhet etc.

Det låter fantastiskt att du har den motivationen och det kommer definitivt vara värt det i slutändan. Fortsätt arbeta mot ditt mål och låt inte något stoppa dig.Fortsätt alltid kämpa!
Det är några veckor sedan då DNB bank (skulden ligger hos Lowell) nekade till alla former av ackorduppgörelse. Idag hör Lowell av sig och meddelar att DNB bank godtar mitt förslag till ackorduppgörelse. Att jag betalar in 20000 kr och så avskriver dom resterande belopp dvs 9000 kr. :) Kapitalsumman är på 17000 kr. Men totalskulden är på 29000 kr.

För en vecka sedan skickade jag in ansökan till Lowell om ackorduppgörelse. Dom har 4-6 veckors handläggningstid. Skulden är 28600 kr. Kapitalskulden är på 17000 kr. Jag har erbjudit dom 20000 kr om dom skriver av resten. Hört att Lowell är stenhårda. Så jag är inställd på att dom kommer neka mig ackorduppgörelse.

Men jag hoppas dom går med på det.
Får man fråga hur det gick sen hos lowell?

Någon annan som lyckats med ackorduppgörelse hos lowell?

Jag lyckades göra en ackorduppgörelse med Lowell. Dom sa först nej men efter någon vecka hörde dom av sig och sa att dom godkände mitt förslag.

/ Athena/Athena 2.0

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp