Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ackord uppgörelse !

Väldigt lite om detta på forumet så "bumpar" denna tråd med anledning utav detta inlägg : https://www.lånforum.se/threads/hur-ska-jag-hitta-alla-gamla-skulder.22987/page-2#post-371172

Vad skulle ni säga är rimligt att föreslå? Enbart kapitalbeloppet till samtliga aktörer förutom dom två översta där man kanske ska prova lägga sig på 80% utav kapitalbeloppet om man betalar 50.000/stycket på ett bräde?

Tror ni Gothia,PRA Group och Axactor är benägna att skriva ner skulden så pass mycket? Det borde ligga i deras fördel om personen i fråga annars kommer ansöka om skuldsanering.

En fråga - Ska han i dialogen med inkassobolagen trycka på att han kommer ansöka om skuldsanering om dom inte går med på en stor avskrivning eller kan det sätta käppar i hjulet för personen om han sen faktiskt söker skuldsanering?

jag erbjöd på nittiotalet en tredjedel och att allt skulle anses vara ränta. (Det var gamla skulder med mycket upplupen ränta.)

Till min stora förvåning accepterades det. Skulderna var c:a 200 000kr.

Du gjorde det för att få tillbaka på skatteåterbärgningen antar jag?

Lyfter tråden lite.
En skuld på nästan 29.000kr , hos inkasso intrum. Skulderna är ett samlingsärende och de är registrerade mellan 2010-2014.
ska nu slutbetala denna men tänkte ringa efter påsk och föreslå ackord, vilken summa är rimlig ?
Kapitalet ligger på 18.000kr ränta på 9.900kr
Jag har upplevt Intrums olika avdelningar lite olika. Intrum Finance AG var ganska hårda, och ville inte gå med på nånting. Bemötandet där var också under all kritik; nån uttråkad handelshögskoleslyngel som rapade genom ett manuskript.

Som tur var var skulderna dit ganska hanterliga, och de är borta nu. Jag har en skuld kvar hos vanliga Intrum Inkasso, och det är ett ackord. Skulden är på 276k, men jag behöver bara betala 100k på den. Skulden är dock gammal, och de 100k:na är kapitalbeloppet. Så det är definitivt värt att prova.

Hur gammal är skulden, ifrån vilket år?

Frågar du mig? Isåfall är den från 2012-2013, från innan jag blev sjuk.

Jag har upplevt Intrums olika avdelningar lite olika. Intrum Finance AG var ganska hårda, och ville inte gå med på nånting. Bemötandet där var också under all kritik; nån uttråkad handelshögskoleslyngel som rapade genom ett manuskript.

Som tur var var skulderna dit ganska hanterliga, och de är borta nu. Jag har en skuld kvar hos vanliga Intrum Inkasso, och det är ett ackord. Skulden är på 276k, men jag behöver bara betala 100k på den. Skulden är dock gammal, och de 100k:na är kapitalbeloppet. Så det är definitivt värt att prova.
Ja precis! Vi fick inte igenom jättemycket i ackord då, men lite grann.. de var skuldträsk nummer 1, som vi en gång klev ur.. nu roddar vi båten en andra gång och förhoppningsvis den sista! :folded:

Du gjorde det för att få tillbaka på skatteåterbärgningen antar jag?
Just det. Långivaren schabblade och missade detta, men efter besök på Skatteverket hjälpte en MYCKET tillmötesgående tjänsteman mig, och ringde t.o.m. till långivaren. Imponorende!
PS: Jag kommer inte ihåg vilken långivare det var.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp