Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abuni upphör med sina Kredit

Ärendet hade precis skickats till tinget när jag fick brev från gothia där man upplyste mig om att de tagit över en fordran från abuni. Samma fordran ligger hos tingsrätten och finns med i tingets föreläggande. Att jag betal halva skulden till abuni via autogiro verkar de själva veta knappt. För mig avser det flera olika räkningar betalda via deras kredit.

En annan sak till som är skrämmande men hela den här saken är att Abuni i sitt mejl föreslår att vi som haft kredit ska ta ett smslån istället för att betala med.

ca5tio , ja den är lite märklig...

De vet inte hur det är att ta ett sms lån på 5000 lösa det för mellan 5500-6000 och sen hoppas att man får ett nytt beviljat månad efter månad.

Desamma för mig. Till skickade de dick ut inkasso(eget) innan det gick till KFM. Väl där bestred jag och nu ligger det hos tingsrätten. I veckan fick jag brev från gothia att man lagt till ett nytt ärende i min akt vilket var ABUNI!??. De har alltså skickat in 1/3 till gothia och 2/3 av lånet till tinget för att sedan skicka igen till gothia. Att jag reglerad halva skulden redan via deras autogiro har de inte upplyst varken KFM eller tingsrätten.

Känns som att detta kommer bli en lång vända hos tinget.

Såg att du skrivit att de säger sig skickat först via inkasso sedan KFM men att du motsätter dig detta? Mitt råd = Begär utdrag av PUL register från dem. Där syns varje handling från din och deras sida. Finns det luckor där mellan påminnelse och KFM och de samtidigt påvisar att de alltid använder sig av inkasso så ljuger de.
Mitt gick inte till inkasso utan kronofogden direk

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp