Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Abcfinans.com bluff?

Så korkad är man väl inte att man mailar in ID-kortet till ett företag som inte finns registrerat någonstans. Något säger mig att det är du som skapat sidan som ligger bakom dessa inlägg.
Troligtvis phising för att komma åt id.

Jag kan garantera dig att jag inte ligger bakom sajten. Jo tjena phising, då tror jag de är intresserade av andra personer än mig som de i så fall skulle kunna blåsa. Jag har ganska stora skulder så är nog inte så intressant. Ser inga problem med att skicka in id, klart som fan att de vill veta vems konto de lånar ut till. Det är ju större risk att logga in sig på nån skum lån sajt med bank id. Om vi återgår till det där med phising så kan vilken knasboll som helst skapa sig en gratisprofil på Ratsit.se och där välja vraka bland potentiella offer, dvs du kan få se hela Sveriges befolknings sista siffror, dvs fullständiga personnummer. Så att jag skickade en kopia på mitt leg, dvs vi som tar sms lån är nog verkligen inga hot prospekts att försöka blåsa.

Jag kan garantera dig att jag inte ligger bakom sajten. Jo tjena phising, då tror jag de är intresserade av andra personer än mig som de i så fall skulle kunna blåsa. Jag har ganska stora skulder så är nog inte så intressant. Ser inga problem med att skicka in id, klart som fan att de vill veta vems konto de lånar ut till. Det är ju större risk att logga in sig på nån skum lån sajt med bank id. Om vi återgår till det där med phising så kan vilken knasboll som helst skapa sig en gratisprofil på Ratsit.se och där välja vraka bland potentiella offer, dvs du kan få se hela Sveriges befolknings sista siffror, dvs fullständiga personnummer. Så att jag skickade en kopia på mitt leg, dvs vi som tar sms lån är nog verkligen inga hot prospekts att försöka blåsa.

Hur hittar ni dessa skumma bolag?

Bluff. Barkavägen finns inte i Malmö och det enda "ABC Finans" som finns är AB ABC Finans med adress i Göteborg som verkar varit inaktivt många år.

Nu har de raderat "adressen" på hemsidan, vilket tyder på att någon företrädare för bluffbolaget läser denna tråd.
Kan man anmäla bolaget till finansinpektionen/polis?
Kan ju inte vara lagligt att sno åt sig uppgifter om låntagare samt id-kort.

Kollar man domän så är sidan reggad som typiska "scam sidor" likt katrinlån.
Så alla ni spelmissburkare, tyvärr det blir inget lån här..

Domain Name: ABCFINANS.COM
Domain ID: 2219692569_DOMAIN_COM-VRSN
Registrar WHOIS Server: whois.tucows.com
Registrar URL: tucowsdomains.com
Updated Date: 2018-01-30T21:53:05Z
Creation Date: 2018-01-28T12:04:29Z
Registrar Registration Expiration Date: 2019-01-28T12:04:29Z
Registrar: TUCOWS, INC.
Registrar IANA ID: 69
Reseller: Vistaprint
Domain Status: clientTransferProhibited icann.org/epp#clientTransferProhibited
Domain Status: clientUpdateProhibited icann.org/epp#clientUpdateProhibited
Registry Registrant ID:
Registrant Name: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Organization: VistaPrint Technologies Ltd
Registrant Street: Canon's Court 22 Victoria Street
Registrant City: Hamilton
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: HM12
Registrant Country: BM
Registrant Phone: +1.7816526199
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax: +1.7816526096
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: csadmin@vistaprint.com
Registry Admin ID:

Då var det precis som vi trodde... JÄVLA SVIN! Må ni brinna i helvetet.

Kollar man domän så är sidan reggad som typiska "scam sidor" likt katrinlån.
Så alla ni spelmissburkare, tyvärr det blir inget lån här..

Fast vänta nu lite Wecada.
Jag tror också sidan är bluff och båg. Men om dom nu vill blåsa folk på deras ID-uppgifter, varför i helvete har dom betalat ut lån till flertalet i denna tråd?
Då menar jag inte bara nya medlemmar utan även äldre lånforum medlemmar?

Jag tror också sidan är bluff och båg. Men om dom nu vill blåsa folk på deras ID-uppgifter, varför i helvete har dom betalat ut lån till flertalet i denna tråd?

Låna ut dyrt. Ifall betalning inte sker så går man genom kfm senare. Såklart till sjuk ränta och hoppas att personerna skriver på utan att kontrollera villkoren. Men nu var vi snabba och varnade... Folk, glöm inte att alltid kontrollera era betalningsförelägganden. Handlar det om ockerräntor, BESTRID!

Om nu någon fått ett lån utbetalt.... Anmäl dom! Hoppas det isåfall går att ta reda på vilken eller vilka som överfört pengarna.

Finns inga bevis att någon fått lån utbetalt. Det räcker bara att du söker på domännamnet så kommer flera träffar om scam upp. Bara för att någon gäst och någon medlem som har 15 poster skrivit.... bevisar ingenting för mig.. Det är scam, punkt slut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp