- Meddelanden
- 13
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 37
Har dom senaste fem åren haft löneutmätning, men blev nyligen arbetslös! Har fått beslut från a-kassa ang ersättning och undrar således om jag ska meddela KFM ang denna?
Enligt a-kassans hemsida så meddelas div myndigheter (inkl KFM) om ersättning!
Enligt KFM så åligger det arbetsgivaren att anmäla att jag blivit uppsagd och att löneutmätningen avslutats! Har fått detta bekräftat från fd arbetsgivare!
Ska jag göra något?
Har fått besked om första utbetalning från a-kassa (i morgon 9/4-21) men inte hört något från KFM!
Kan KFM kräva retroaktivt?
Ska även få slutlön från fd arbetsgivare…semester ersättning och K-dagar…kommer det ske utmätning på slutlönen, även om arbetsgivaren anmält att jag avslutat min anställning?
Tacksam för svar!
Enligt a-kassans hemsida så meddelas div myndigheter (inkl KFM) om ersättning!
Enligt KFM så åligger det arbetsgivaren att anmäla att jag blivit uppsagd och att löneutmätningen avslutats! Har fått detta bekräftat från fd arbetsgivare!
Ska jag göra något?
Har fått besked om första utbetalning från a-kassa (i morgon 9/4-21) men inte hört något från KFM!
Kan KFM kräva retroaktivt?
Ska även få slutlön från fd arbetsgivare…semester ersättning och K-dagar…kommer det ske utmätning på slutlönen, även om arbetsgivaren anmält att jag avslutat min anställning?
Tacksam för svar!