Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

A-Kassa kontra inkomstförsäkring?

150K på ett år och skatt på det blir ju typ i månaden netto 7.000?
Nästan på nivå vad man får av soss ju....

Så blir du arbetslös så har du rätt till att få 150.000 i månaden (eller ja upp till det) & för hela det kalaset betalar du 200 någonting i månaden? Ska fan gå med där idag direkt. Måste jag vara med i facket?
Kan du vägleda mig?

Så blir du arbetslös så har du rätt till att få 150.000 i månaden (eller ja upp till det) & för hela det kalaset betalar du 200 någonting i månaden? Ska fan gå med där idag direkt. Måste jag vara med i facket?
Kan du vägleda mig?

Han har rätt till 80% av det. Tror ingen försäkring täcker 100% eller?

Så fattade jag de när jah tog en

Betalar 275kr/månad.

Om jag blir arbetslös får jag upp till 80 % av min lön upp till 150k eller något sånt.

Personligen tycker jag det är värt att ha den tryggheten

Grrr... varför e de skillnad på vad vi betalar till Unionen & a-kassan när vi båda är med i samma?
Jag betalar 108kr till a-kassan och 225kr till Unionen.

Han har rätt till 80% av det. Tror ingen försäkring täcker 100% eller?

Så fattade jag de när jah tog en

Stämmer. 80% av lönen och det bara under ett par månader sedan sjunker det om inte jag minns fel...

Så Unionen är det som gäller. Kan du länka 2Pac vad det är jag behöver registrera mig på? Lika bra om den börjar gälla så snart som möjligt...

Grrr... varför e de skillnad på vad vi betalar till Unionen & a-kassan när vi båda är med i samma?
Jag betalar 108kr till a-kassan och 225kr till Unionen.

Kanske man ska förhandla med dem ?!:) betalar något snarlikt det du gör.

Tar hellre försäkringen på dessa stora fack. Vem fan vet om dessa privata när man väl ska ha pengarna... har dom väl spenderat dem på dyrt kaffe fika

Så Unionen är det som gäller. Kan du länka 2Pac vad det är jag behöver registrera mig på? Lika bra om den börjar gälla så snart som möjligt...

Terry, jag ringde unionen och frågade 1 miljard frågor förra sommaren. Hade varit med i facket länge men inte i A-kassa, sen gick jag med i A-kassa men det täcker bara en lön upp till 27-28tkr/månad, så då tecknade jag en inkomst/tilläggsförsäkring. Deras sidor är inte jättesmidiga tycker jag. Jag hade ringt dom på måndag om jag var du.

Ställ mycket frågor, lika bra att man vet vad man köper (jag visste det exakt när jag köpte men nu har jag nog supt bort de exakta detaljerna)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp