Nice Martin...Lycka till med ditt val...Coop låter bra för tillfälle...Jag fortsätter lite lätt uppföljning - hoppas det är ok. Jo, jag fick ju samlingslån via Nystartfinans med skyhög ränta. I samband med lånet fick jag iaf sänkt (bättre) UC-score till 3.9% när 4 ff försvann inatt fick jag UC-score 2.8% så jag kunde inte hålla mig utan sökte lån via Lendo. Läget ser nu ut som följande:
FOREX
150 000 kr
10 år
2 372 kr (Rak)
Ett lån med rak amortering innebär att amorteringsbeloppet är konstant och räntekostnaden sjunker successivt. Det gör att din månatliga utgift också sjunker under lånets löptid.
? 8.98%? 9.45% ? Uppläggningsavgift 495 kr
Aviavgift 25 kr
Välj Forex Bank
![]()
220 000 kr
10 år
3 026 kr (Annuitet)
Med annuitet är den totala månadskostnaden fast, den räcker till både räntan på skulden och amortering. Om räntan inte ändrar sig blir den totala månadskostnaden samma vid varje betalningstillfälle.
? 10.85%? 11.64% ? Uppläggningsavgift 495 kr
Aviavgift 20 kr
Välj Medmera Bank
Santander
54 000 kt
10 år
813 kr (Annuitet)
Med annuitet är den totala månadskostnaden fast, den räcker till både räntan på skulden och amortering. Om räntan inte ändrar sig blir den totala månadskostnaden samma vid varje betalningstillfälle.
? 13.2%? 14.04% ? Uppläggningsavgift 0 kr
Välj Santander
![]()
100 000 kr
10 år
1 487 kr (Annuitet)
? 12.9%? 14.35% ? Uppläggningsavgift 285 kr
Aviavgift 35 kr
Välj Collector Bank 75 000 kr
BigBank
6 år
1 539 kr (Annuitet)
? 12.95%? 15.17% ? Uppläggningsavgift 695 kr
Aviavgift 35 kr
Autogiro 35 kr
Välj Bigbank
Banker som valt att inte erbjuda något lån: Marginalen Bank, SevenDay, Lån & Spar Bank, Avida Finans, Ikano Bank, Wasa Kredit.
I nuläget så är COOP-lånet mest attraktivt. Vilket även sänker räntesatsen drastiskt från 25% effektiv el. vad det nu kan vara till i nuläget 10.85%? 11.64%. Tankar och idéer mottages tacksamt, detta lån är väl bra mkt bättre än det jag har nu iaf (har dessutom inte hunnit med första betalningen på nystartlånet heller).
Mvh
Ok nu blev det ett lån på 220 tkr hos ICA banken på 10 år med effektiv ränta 7,76%. Skaplig skillnad mot det på runt 25% effektiv ränta på Nystartfinanslånet. Tack för hjälpen alla.