Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

750.000 i skulder...

Lider med er alla! Är så oehört fint att se sammanhållningen och stöttandet bland er alla här. Jag är så glad att jag hittade hit!

Angående hur som ställer sig till nya lån. Jag läste senast igår(på KF’s hemsida) att dom inte lägger någon vikt vid hur färska lånen är. Stämmer inte detta? Eller är det bara så att dom väger in om lån tagits efter man ansökt om skuldsanering?

Tillsist, jag har släppt allt, dock har det inte kommit till KF än. Bara till inkasso. Men kan jag redan nu ansöka om skuldsanering eller måste det först gå till KF och därefter löneutmätning innan jag kan ansöka?

Tack på förhand
Jag sökte innan inkasso och KFM.
Jag har inte använt krediter sedan förra året och sista lånet togs i April.
Skickade in min ansökan 1/6.

Lider med er alla! Det är så oehört fint att se sammanhållningen och stöttandet bland er alla här. Jag är så glad att jag hittade hit!

Angående hur KF ställer sig till nya lån. Jag läste senast igår(på KF’s hemsida) att dom inte lägger någon vikt vid hur färska lånen är. Stämmer inte detta? Eller är det bara så att dom väger in om lån tagits efter man ansökt om skuldsanering?

Tillsist, jag har släppt allt, dock har det inte kommit till KF än. Bara till inkasso, men kan jag redan nu ansöka om skuldsanering eller måste det först gå till KF och därefter löneutmätning innan jag kan ansöka?

Tack på förhand
Sant att det har kommit nya rikt linjer gällande vikt på nya skulder dock ska de inte bortses helt, utan en bedömnings fråga till helheten i beslutet som handläggaren tar.

Ju längre tid som gått sedan sista samt att skuldsättningen upphört helt ser nog bättre ut än att skuldsättningen sluta en dag innan dem börja handlägga, men som sagt tror helheten med massor av pusselbitar spelar in i ett beslut.

Jag håller tummarna för alla här inne.

Om 10 dagar så passerar jag ett viktigt datum i min kalender, då har de gått ett år då min skuldsättning upphörde helt.

Sant att det har kommit nya rikt linjer gällande vikt på nya skulder dock ska de inte bortses helt, utan en bedömnings fråga till helheten i beslutet som handläggaren tar.

Ju längre tid som gått sedan sista samt att skuldsättningen upphört helt ser nog bättre ut än att skuldsättningen sluta en dag innan dem börja handlägga, men som sagt tror helheten med massor av pusselbitar spelar in i ett beslut.

Jag håller tummarna för alla här inne.

Om 10 dagar så passerar jag ett viktigt datum i min kalender, då har de gått ett år då min skuldsättning upphörde helt.
Hur långt efter sista lånet till ansökan om Skusan ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp