Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

700 uppsagda på Klarna

Det är 10% av Klarnas anställda som Klarna vill säga upp. Det verkar som att det har vänt nedåt för Klarna.

Att det sker omställningar och man drar ner på anställda, det är inget jag är ovan vid när man jobbar på ett stort internationellt företag men att dom ber personal säga upp sig själva (dvs inte deras tjänst blir bortplockad och därmed uppsagd av företaget för omställning) för man är fackligt engagerad, där har jag ett stort problem.

När jag läste om det så skönk klarna som en sten för mig och kommer inte använda deras tjänster mer om jag kan hjälpa det.

Hoppas att bolaget går i konkurs.

Inget man blir ledsen över !

Skönt, hoppas det är den efterblivna kundtjänsten som får gå

Skönt, hoppas det är den efterblivna kundtjänsten som får gå
Vill notera att jag aldrig gläds över folk förlorar sina jobb men det är tydligt dom har dåligt dokumenterade rutiner och processer på Klarna, alternativt använder extern personal som inte har anledning till att vara engagerade som egen personal.

Vill notera att jag aldrig gläds över folk förlorar sina jobb men det är tydligt dom har dåligt dokumenterade rutiner och processer på Klarna, alternativt använder extern personal som inte har anledning till att vara engagerade som egen personal.
Skulle säga att deras kundtjänst varken är bättre eller sämre än någon annat bolag i den storleken. De allra flesta bolag av den storleken har extern personal som sköter kundtjänsten och med en enorm personalomsättning och då är det väldigt svårt att få någon kvalité tyvärr

Inte särskilt oväntat. På tok för slapp kreditgivning, kreditförluster på orimliga nivåer..

Det säger ju en del att dom har så många obrståndsärenden att inget inkassobolag kan hantera alla..

Har slutat använda klarna för länge sen.
För några år sedan gick det bra att köpa en diskmaskin för 4000:- som jag betalde direkt när fakturan kom, men 2 månader senare fick jag inte ens köpa ett par badbyxor för 149:-
Sedan dess har jag inte använt deras tjänster och kommer inte heller göra det i framtiden om jag kan undvika.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp