Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

600.000 i skulder

Har spelberoende och 600k i skulder.. ingenting hos kronofogden ännu och inga betalningsanmärkningar.. har små lån överallt.
har sökt hjälp för mitt spelberoende och har tagit tag i det.. dock så vet jag inte längre om jag kommer kunna fortsätta betala mina lån utan att hamna hos kronofogden..
har ut ca 27-30k efter skatt varje månad..

någon som har några tips ? ska jag bara skita i allt och släppa till kronofogden eller finns det andra lösningar på problemet ?

Har du kollat möjligheter till ett samlingslån eller har du möjlighet till snöbollseffekten?
Det vill säga du går in för att betala den minsta lånesumman först och därefter fortsätta med den näst minsta etc. Sammanställ gärna på ett excelark så du har koll och kan stryka allt eftersom.

När du betalat av det minsta sms-lånet så livstidsspärra dig hos smsbolagen efter hand.
Likaså gör du om du får ihop ett samlingslån. Livstidsspärra dig då hos sms-bolagen. Det är ju oftast på grund av dem allt går åt fanders!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp