Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

580k i skulder, hur lång tid att betala av?

Har ca 580k i skulder.
36år, separerad sen ca 1 år tillbaka, inga barn.
Bor nu i en liten hyresetta.
Tjänar 33k (25k netto)+ jobbar lite svart ibland som jag kanske får in 2-4k i månaden på.
Har räkningar för ca 16 700 + mat ca 3500kr=20 200kr
Vill börja ordna upp allt men känns som en lååång väg att gå.

Har 2 krediter, northmill 220k och remember 360k.
Tänkte på vad som är bäst att extra amortera in på lånen och isf vilket eller allt som man tänkt extraamortera att lägga det i fonder, tänker att det blir snöbollseffekt där.

Hur lång tid är rimligt för mig att betala av detta med mina förutsättningar?

Hmm..

Två år är fullt rimligt. Säg att du kan avvara 15.000 kronor i månaden om du kan få upp svartjobben lite. - på två år blir det 360.000 kronor. Skatteåterbärgning lär du också få kanske sälja av lite grejer där hemma och dylikt så bör du åtminstone vara nära målet?

Svartjobbet blir nog svårt tyvärr då jag får redan max pass han kan ge mig. Han vet om min situation.
Tror jag har svårt att betala in 15k som det ser ut nu. Just nu kan jag betala in runt 5k/mån.

Remember Nominell ränta 7.95.
Belopp=378 800kr
Har betalat in 22 inbetalningar på 3864kr per gång.
=85 008kr.

Av det så är 22k amortering. Känns som väldigt hög ränta ändå eller är det bara för beloppet är så högt? Kan man få ner ränta eller tror du andra långivare kan ge bättre?

Jag hade skulder ca 700 000-800 000 kr. Min löneutmätning började 2013 har jag för mig. Dom första åren drog dom ca 8000 kr i månaden och dom sista åren 17700 kr.
Med många lån och räntor som på vissa var väldigt höga så tog det mig från 2013 tom juni 2021 att bli skuldfri.
Det har varit många tuffa år men det gick.
Idag är det härligt att se att skuldsaldo är 0 kr.
Betalningsanmärkningar har jag kvar men det gör inget för jag kommer inte att ta lån.
Jag har varje månad sett till att dom kunnat dra införsel förutom 3 månader då jag var sjukskriven pga vi miste vår son.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp