Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

500.000 kronor i blanco, utan krångel

Vänta tills du har fått de första 350 på kontot innan du ansöker på nytt.
Ange inte mer i inkomst än vad det syns på din uc. På så sätt finns det mindre risk för kompletteringar.
När slutskattebeskedet kommer den 7 juni kommer det synas 660k i årsinkomst på min UC för 2018 och 445k för 2017. Men jag kommer ange 36-37k i inkomst i ansökan.

Tråden urartade men det handlar om andra saker.
Det här forumet är inte enbart raka svar på ekonomiska frågor utan väldigt mycket forum med samtal kring hur ekonomisk utsatthet och olika slags beroendebeteenden påverkar en som människa.

Så det som uppfattas som dömande/ifrågasättande är egentligen omtanke.
Ifrågasätter inte att folk är snälla eller inte här inne. Jag skapade mest tråden för att jag är osäker på vilken ordning jag ska göra saker för att få det resultatet som jag är ute efter.

Tacksam för alla svar. 350k-300k första gången har varit min tanke med för och se om jag kan få tag i ett 5-7% lån och sen resterande med sämre ränta. Dvs 350-300k via en förmedlare, välja erbjudande och prata med lånegivaren för och se på kompletteringar, när processen väl är ingångsatt ansöka om resterande belopp hos antingen advisa eller lendo beroende på vem jag valde först.
500k på en gång via lendo Lasseman, känns som att det inte spelar så stor roll för mig ifall jag har 9 eller 10 ff? Så att dela upp dem hade inte gjort så mkt för mig. Att omförhandla lån hade inte varit aktuellt förrens i höst, om jag inte betalar av dem tidigare.

Tror ni jag är spärrad från Sevenday och Remember ett tag framöver iochmed att jag betalat av alla mina lån hos dem såpass nyligen? Eller bryr dig sig inte om sådant?

Mitt största problem kommer vara att jag inte har fast arbete tror jag, därför jag vet att remember ofta är ganska enkla att ha och göra med. Forex bank sa helt nej till mig tidigare pga att jag inte var fast anställd.

Vet inte om det handlar så mycket om när du avslutade lånet kanske mer när du tog senaste lånet hos lånegivaren, Sevenday sa till mig att de beviljar inte nytt lån inom 6-7 månader efter ett lån är taget, men kan ha varit längre. Frågan om beloppet är ju om räntesatsen är mer viktigt än månadskostnaden, två lån blir oftast en högre månadskostnad med amorteringen, fast kanske inte borde skilja om de är tagna samtidigt.

När slutskattebeskedet kommer den 7 juni kommer det synas 660k i årsinkomst på min UC för 2018 och 445k för 2017. Men jag kommer ange 36-37k i inkomst i ansökan.
Fick besked om slutligt skatt idag. Kolla på skv hemsida.

Du kan ange 40k utan problem om du har 660k.

Vet inte om det handlar så mycket om när du avslutade lånet kanske mer när du tog senaste lånet hos lånegivaren, Sevenday sa till mig att de beviljar inte nytt lån inom 6-7 månader efter ett lån är taget, men kan ha varit längre. Frågan om beloppet är ju om räntesatsen är mer viktigt än månadskostnaden, två lån blir oftast en högre månadskostnad med amorteringen, fast kanske inte borde skilja om de är tagna samtidigt.
Månadskostnaden är ingen stor grej, har levt med 15-16k i bara lånekostnader varje månad i nästan ett års tid så är ganska van. Räntan är ju bra om den inte är för hög av flera olika anledningar.

Månadskostnaden är ingen stor grej, har levt med 15-16k i bara lånekostnader varje månad i nästan ett års tid så är ganska van. Räntan är ju bra om den inte är för hög av flera olika anledningar.

Hade jag varit du, med tanke på vad du siktar på, så hade jag tagit ett så högt lån som möjligt på så lång lånetid som möjligt.

Fick besked om slutligt skatt idag. Kolla på skv hemsida.

Du kan ange 40k utan problem om du har 660k.
Har inte fått något varken på Kivra eller skatteverket, antar det dyker upp den 7 juni i vilket fall, måste ändå vänta tills UC uppdateras den 15-20 juni.

Har dock inte lönespeccar som stödjer 40k just nu om jag inte bifogar flera stycken, mitt huvudsakliga arbete kan snitta runt 32-40k+när jag kör övertid, men inte jobbat lika mkt övertid där nu i vår. Men visst kan ju ange 40k.

Det roliga är att all folk som försöker ge dig råd här är skuldsatta upp över öronen. De försöker ge andra råd om hur man tar rätt beslut och vad som är bäst för en:D ironin är obeskrivligt:p

Sant. Men därav vet vi verkligen vad vi talar om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp