Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

5 år senare var det min tur.

Link har nog tagit över Fairlo
När du har inledande så kommer alla som du har skulder till att rapportera in till kfm .
Du själv ska inte göra nåt . Är det någon som inte rapporterar så får dom inte vara med i förslaget och då får dom skylla sig själva att dom inte får betalt .
Det som du ska koncentrera dig på under inledande är att samarbeta med handläggaren och betala enl den preliminära planen du fått . Resten kan du bara släppa .

När du har inledande så kommer alla som du har skulder till att rapportera in till kfm .
Du själv ska inte göra nåt . Är det någon som inte rapporterar så får dom inte vara med i förslaget och då får dom skylla sig själva att dom inte får betalt .
Det som du ska koncentrera dig på under inledande är att samarbeta med handläggaren och betala enl den preliminära planen du fått . Resten kan du bara släppa .
Du svara nog på fel inlägg nu :) jag svarade på frågan om vilken skuld som Link kunde tagit över

Inatt försvann anmärkningen för skuldsaneringen.
UC score för första gången på 5 år och landade på 0.5.
Gamla Bisnode och Creditsafe tagit bort även dem..

Känns lite overkligt att det äntligen är över.. Förvisso 1 sista betalning denna månaden men ändå..

Frihet.
Wow Grattis!!!!

Ja exakt, alla anmärkningar / noteringar och UC försvann på dagen 5 år efter inledande, men sista betalningen sker nu sista september.

Att tänka på är att det inte försvinner på sekunden den slår 00:00:01, utan det trillade bort lite allt eftersom under natten/morgonen.

Såg lite roligt ut på Creditsafe ett tag när det va :
Skuldsanering : Nej.
Credit score: Okänt, Skuldsanering.
När ändrades Scoringpoängen på Creditsafe, under dagen? Står Nej på Skuldsanering nu, men som för dig står det kvar under Scoring.

@MRR

Tiden kommer ramla på snabbare än du anar.

Jag var ungefär i din ålder när min skuldsanering drog igång, men med en betalplan på 5 år. Visst har jag fått göra uppoffringar och fått hålla igen kring egentligen allt jag tycker är kul: kläder, resor, restaurangbesök, konst/inredning etc. Men att äntligen ha kontroll över sin ekonomi och sin framtid, att ingen jagar en längre och den sinnesfrid det medför, väger upp en del. Med lite struktur, lite extrajobb, lite snålt leverne och med de betalningsfria månaderna har jag både köpt kläder, varit på resor och hängt på krogen med vänner. Kanske inte i samma utsträckning som jag hade velat, men åtminstone på en nivå där livskvalitén inte påverkats för mycket.

Du är dessutom 34 när du är klar och har hela livet framför dig. Ryck upp dig!
Får man jobba extra när man går på skuldsanering? Och vad betyder de där betalningsfria månaderna exakt? Behåller man hela sin lön då?

Får man jobba extra när man går på skuldsanering? Och vad betyder de där betalningsfria månaderna exakt? Behåller man hela sin lön då?
Följer och undrar detsamma

En följdfråga på detta! Om man köper och säljer mycket begagnat som jag gjort. Hur kan det påverka en evt skuldsanering? Jag vill gärna kunna fortsätta med det eftersom jag har så mycket att bli av med i förråden.

Ja du får jobba extra men om det är regelbundet du gör det kan du behöva ompröva.
Jag jobbade extra under min sanering men det var inte regelbundet och inget jag omprövade.
Man behåller hela sin lön de betalfria månaderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp