Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

5 år senare var det min tur.

Inatt försvann anmärkningen för skuldsaneringen.
UC score för första gången på 5 år och landade på 0.5.
Gamla Bisnode och Creditsafe tagit bort även dem..

Känns lite overkligt att det äntligen är över.. Förvisso 1 sista betalning denna månaden men ändå..

Frihet.
Men stort GRATTIS :vinnare:^^

fyfan vilken dröm.... 3 långa år kvar... är 31 år gammal... o känns bara som det är nu så mycket som händer i livet man missar...

@MRR

Tiden kommer ramla på snabbare än du anar.

Jag var ungefär i din ålder när min skuldsanering drog igång, men med en betalplan på 5 år. Visst har jag fått göra uppoffringar och fått hålla igen kring egentligen allt jag tycker är kul: kläder, resor, restaurangbesök, konst/inredning etc. Men att äntligen ha kontroll över sin ekonomi och sin framtid, att ingen jagar en längre och den sinnesfrid det medför, väger upp en del. Med lite struktur, lite extrajobb, lite snålt leverne och med de betalningsfria månaderna har jag både köpt kläder, varit på resor och hängt på krogen med vänner. Kanske inte i samma utsträckning som jag hade velat, men åtminstone på en nivå där livskvalitén inte påverkats för mycket.

Du är dessutom 34 när du är klar och har hela livet framför dig. Ryck upp dig!

Senast ändrad:
fyfan vilken dröm.... 3 långa år kvar... är 31 år gammal... o känns bara som det är nu så mycket som händer i livet man missar...
Jobbigt ja,är 41 och 4.5 år kvar dessutom 2 ungar det gäller att se ljuset i tunneln,ja det är jävligt jobbigt under skusan men pressen av att jaga varje kronamånad in månad ut och täcka lån med lån slipper man. Jag sover iaf mkt bättre med skusan.

Jobbigt ja,är 41 och 4.5 år kvar dessutom 2 ungar det gäller att se ljuset i tunneln,ja det är jävligt jobbigt under skusan men pressen av att jaga varje kronamånad in månad ut och täcka lån med lån slipper man. Jag sover iaf mkt bättre med skusan.
Att man sover mycket bättre med skusan håller jag med 100%

Och ärligt talat, har du det egentligen inte något bättre nu under skuldsaneringen än tidigare avseende just ekonomin? Några tuffa år javisst men ändå en hanterbar tidsbestämd ekonomi. Och som du själv påpekar, du slipper den ständiga stressen.

Jag låg ofta i ”fosterställning” i sängen och hade extrem ångest, jag sov knappt någonting, och kände konstant stress dygnet runt före min skuldsanering. Ja, 5 år kan kännas som lång tid, men man ser iallafall ljuset i slutet på tunneln. Och jag kan ju ärligt säga, att det är inte förrän nu när det bara är månader kvar av dessa 5 år som det känns som lång tid. Första tiden har gått extremt fort.

Och ärligt talat, har du det egentligen inte något bättre nu under skuldsaneringen än tidigare avseende just ekonomin? Några tuffa år javisst men ändå en hanterbar tidsbestämd ekonomi. Och som du själv påpekar, du slipper den ständiga stressen.
Jag har det mkt bättre överlag,beror på månad för månad, bara slippa stressen av att jaga kommer förlänga mitt liv. Just nu för å vara ärlig så har jag 8 spänn på kontot fram till bb men mat finns hemma det är viktigast.

Jag låg ofta i ”fosterställning” i sängen och hade extrem ångest, jag sov knappt någonting, och kände konstant stress dygnet runt före min skuldsanering. Ja, 5 år kan kännas som lång tid, men man ser iallafall ljuset i slutet på tunneln. Och jag kan ju ärligt säga, att det är inte förrän nu när det bara är månader kvar av dessa 5 år som det känns som lång tid. Första tiden har gått extremt fort.
Känner igen mig,många känner nog igen sig i det där.Bra jobbat måste kännas brutalt skönt att få börja leva igen jag bara fantiserar om det än så länge men det kommer!

Tack för ditt svar!
Jag fick även en "skuld att betala" förra veckan. Ska jag agera något på den eller ligger den vilande under inledande?
Det enda som kommit från fordringsägare är ett brev från Coop Medmera Bank där de meddelar i vänlig ton att de rapporterat in min skuld under inledande och att allt pausas så länge.
En enda fordringsägare som jagar mig är Link Financial. Allt är så rörigt för mig att jag inte ens vet vilken skuld som ligger hos dem. Om det är så att ett ärende från det jag ansökte om skuldsanering gått till Link blir de då ovetande om att jag har inledande?
Link har nog tagit över Fairlo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp