Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

4finance, Vivus och Onea kastas ut ur branschorganisationen

Självklart är det bra att det finns möjligheter att förlänga lån om man inte har möjlighet att betala tillbaka direkt. I detta fall som rör 4finance utnyttjas detta tyvärr. För exempelvis ett lån på 12 000 måste du först betala in förlängningsavgiften som är 1800 kronor per månad under ett år innan du kan få en avbetalningsplan, fast det står i deras villkor att de ger avbetalningsplaner. Alltså måste man i detta fall betala 21 600 kronor i förlängningsavgifter innan man kan få en avbetalningsplan där man betalar tillbaka lånet plus ränta.

Jo men efter ett år hamnar man inte hos deras inkasso då? Det är ju en helt annan grej. Om det nu inte är inkasso det handlar om, då kan jag hålla med om att det är konstigt. Man borde kunna förlänga och betala av lite i tagit undertiden.

vivus och onea

Jag råkade glömma att förlänga med 1800:_ en månad på grund av att jag var utomlands på en begravning och då började de med hot sms och mail.
Jag erbjöd till deras kundtjänst en avbetalningsplan direkt men nej de gick inte med, jag satte in nästan 1200:- kr och 10 dagar efter det så gick mitt lån till kronofogden och då blev jag arg på alla de bolagen och spärrade mig själv men 12500:- skall betalas ändå och ingen avbetalnings plan godkänns.

Man borde kunna förlänga och betala av lite i tagit undertiden.

Hos Vivus går det bra att betala förlängning + amortera ned lånet. Det har jag fått bekräftat per mail. Viktigt är att först betala förlängningsavgiften i tid, invänta bekräftelse på betalningen via SMS, därefter amortera valfritt belopp. Amorteringsbeloppet får dock inte vara detsamma som en av förlängningsavgifterna, då det kan bli felregistrerat som ytterligare en förlängning per automatik.

Vet ej om Onea tillämpar detsamma.

Hos Vivus går det bra att betala förlängning + amortera ned lånet. Det har jag fått bekräftat per mail. Viktigt är att först betala förlängningsavgiften i tid, invänta bekräftelse på betalningen via SMS, därefter amortera valfritt belopp. Amorteringsbeloppet får dock inte vara detsamma som en av förlängningsavgifterna, då det kan bli felregistrerat som ytterligare en förlängning per automatik.

Vet ej om Onea tillämpar detsamma.

Det var nåt nytt , är det bara påstående eller har du grund för det du säger?

Jag har också ett lån hos Vivus. Jag förlängde en månad men tycker deras förlängningskostnader är från en annan planet (hos andra kostar det 400kr för en månad) 1700 kr?!?!l
Ringde dom idag för att fråga om en avbetalningsplan och dom sa okej. Inga frågor eller så. Bara hur mycket jag kan tänka mig betala och så bekräftade dom med ett sms. Har lån på 10000 och fick 2800 kr i månaden.

Jag har också ett lån hos Vivus. Jag förlängde en månad men tycker deras förlängningskostnader är från en annan planet (hos andra kostar det 400kr för en månad) 1700 kr?!?!l
Ringde dom idag för att fråga om en avbetalningsplan och dom sa okej. Inga frågor eller så. Bara hur mycket jag kan tänka mig betala och så bekräftade dom med ett sms. Har lån på 10000 och fick 2800 kr i månaden.

Jaså , hur länge har du förlängd då? bara passa dig att inte hamna hos kronofogden de verka lova en sak men göra nåt annat.

https://www.lånforum.se/f2/vivus-lurade-mig-t2329/

Betala för musiken

Jag föstå inte varför ni vill anmälda nästan alla sms företagarna ! Ni visste tidigare vad det betyder om man låna hos dom alla. Ni är jämnt sur om de skicka vidare till Inkasso eller KFM ! Ingen tvinga er att ta ett lån hos de. Tron ni verkligen att ni får ett present från de om ni inte betala era faktura ? Om ni låna pengar hos mig och vill inte betala eller hålla inte era avbetalningsplaner då komma jag oxå och jagar er ! Eller hur ?? Om ni vill dansa , så måste ni oxå betala för musik !!!!

Vilket av dessa låneföretagen driver du?

Känns rätt så sjukt att marknadens största företag är samtidigt marknadens största bov i alla fall om drar enkla slutsatser av diskussionerna på webben. Samtidigt är det konstigt att "alla" gör reklam dem, snacka om moral och etik bland marknadsförare också!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp