Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

4400 kvar på kontot. Hur är det för er?

känner mig fattig men kanske inte är så farligt då gröt och köttbullar, makaroner inte kostar så mö.

dricker nästan bara vatten vardagar som helger. Samtidigt någon påse chips 1 gång i veckan. Onödigt kanske men såååå gott att unna sig ibland. Ändå 120 kr i månaden.

brukar ”leva livet” med god mat (tacos, hamburgare, fläskkotlett och potatis osv) mycket frukt och grönt för de är nyttigt efter lönen för att sen vända på varenda krona innan lön och leva på knäckebröd.
Så nu tänkte jag starta tråden 5 dagar efter lön med 4400 kvar på kontot. Hur hade ni gjort? Alla räkningar är betalda så i stort sett bara till mat och kanske 500 bensin, kattmat, kattsand och kanske toapapper och annat. Där försvann 1000 kronor minst.

ca 3000 i 3 veckor till bara mat. 1000 i veckan och vi är 3 personer hemma. Vill gärna äta matlåda på jobbet och sen hemma med barnen.

snart börjar mello och då brukar vi ha gott på bordet som oftast kostar flera hundra bara de.. ölkorv, brieost och kex, vindruvor, läsk, chips och lite godis.
Känner mig så kluven då man ena dagen ”lever livet” för att andra dagen äta 2 ägg, 1 banan och 4 knäckebröd på hela dagen..

vet inte vad jag vill, hur har ni det?

känner mig fattig men kanske inte är så farligt då gröt och köttbullar, makaroner inte kostar så mö.

dricker nästan bara vatten vardagar som helger. Samtidigt någon påse chips 1 gång i veckan. Onödigt kanske men såååå gott att unna sig ibland. Ändå 120 kr i månaden.

brukar ”leva livet” med god mat (tacos, hamburgare, fläskkotlett och potatis osv) mycket frukt och grönt för de är nyttigt efter lönen för att sen vända på varenda krona innan lön och leva på knäckebröd.
Så nu tänkte jag starta tråden 5 dagar efter lön med 4400 kvar på kontot. Hur hade ni gjort? Alla räkningar är betalda så i stort sett bara till mat och kanske 500 bensin, kattmat, kattsand och kanske toapapper och annat. Där försvann 1000 kronor minst.

ca 3000 i 3 veckor till bara mat. 1000 i veckan och vi är 3 personer hemma. Vill gärna äta matlåda på jobbet och sen hemma med barnen.

snart börjar mello och då brukar vi ha gott på bordet som oftast kostar flera hundra bara de.. ölkorv, brieost och kex, vindruvor, läsk, chips och lite godis.
Känner mig så kluven då man ena dagen ”lever livet” för att andra dagen äta 2 ägg, 1 banan och 4 knäckebröd på hela dagen..

vet inte vad jag vill, hur har ni det?
Hade varit väldigt glad om jag hade 4400 kvar för resten av månaden nu:) kommer långt på det ät lite billigare i veckorna bara, så finns det att ta av till helgen.

Många av oss här har inget kvar när alla räkningar är betalda och många ligger t o m back. Så jag får gratulera att du har pengar över. Jag föreslår att du startar ett buffertsparande om du inte redan har ett.

Vet inte vart du bor, men denna månaden drar sportlovsveckan igång om ni har skolbarn då kommer de behöva äta alla målen hemma...

Lägg ut saker till försäljning redan nu, kan ta tid att hitta en köpare.

Kan du få förskott på lönen?

Falukorv (när de kostar 20kr/korv på extrapris) är vettigt att köpa... kommer då och då...

Mycket pasta och ketchup, nudlar...

Till framtiden, lägg ALLTID undan en slant, du får skippa 2 "finmiddagar" I veckan och lägga de på ett "absolut nödkonto"...

:):):)

Ensamstående 5 barn 89kr kvar på kontot...har dock fyllt frys å kyl med mat, och skafferi....å betalat räkningar å hyra, har några släpande räkningar kvar med avbet plan önskar jag fick bort dom direkt men får prioritera...så 4400kr låter grymt härligt å ha kvar

Handlade nyss för 900 och lär räcka över helgen iaf. Så 2000 kvar typ på 2,5 vecka

jag har pengar på sparkontot men svårt att komma åt tar flera dagar betala ut sen vill jag ju inte ta därifrån som vana heller. Borde klara mig är bara att jag prioriterar fel typ så de Inte riktig räcker hela månaden

sen gillar jag att snåla. Sparar 500 vissa månader så absolut inga stora summor!!!

Vet inte vart du bor, men denna månaden drar sportlovsveckan igång om ni har skolbarn då kommer de behöva äta alla målen hemma...

Lägg ut saker till försäljning redan nu, kan ta tid att hitta en köpare.

Kan du få förskott på lönen?

Falukorv (när de kostar 20kr/korv på extrapris) är vettigt att köpa... kommer då och då...

Mycket pasta och ketchup, nudlar...

Till framtiden, lägg ALLTID undan en slant, du får skippa 2 "finmiddagar" I veckan och lägga de på ett "absolut nödkonto"...

:):):)
Är väl väldigt dumt att be om förskott på lönen om man har 4400 bara till mat tills nästa lön?

Jag tror ju starkt på att skapa marginaler med en buffert. Någon sparad 100-lapp i månaden blir någon 1000-lapp om året. Det får en att slappna av i vardagen.

Budgetera ALLA utgifter. Vill ni fortsätta lyxa på helger är det en del av budgeten. Dvs. mätta mun efter matsäck - livstil efter ekonomi.

Bostadsbidrag kanske ni är berättigade till? Det är ju faktiskt en hjälp till barnfamiljer under vissa förutsättningar. Man måste dock vara noggrann med inkomster osv.

Jag kan rekommendera roliga sparmetoder. Följ enkel.privatekonomi på instagram t.ex. Hon har olika mallar där man ska spara ihop till 5,10,15 eller 20 000 kr. Olika summor allt från 3 kr till större där man kryssar i. När alla är ifyllda så har man uppnått summan.

Eller spara en summa varje dag. Börja med 5 kr på måndagen o sen öka varje dag.

Månadsspara eller veckospara. Utmana sig själv att inte handla något vissa dagar eller en dagsbudget. Låt det bli en rolig och utmanande tävling!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp