Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

4 Finance, så trött på dem

Jag har haft stora bekymmer med Vivus och Onea. De har tjänat massor på mig som kund under fyra års tid där jag både förlängt och slutbetalat för att sedan låna ytterligare igen och igen och igen och igen och igen - men de har aldrig varit behjälpliga när jag bett om avbetalningsplan. 4finance är vidrigt.

måste bara säga vilken skillnad på bemötande. Ringde ecster nu och avslutade mina krediter och frågade om lägsta belopp jag kan betala varje månad. Så underbar och hon gjorde allt för att hjälpa mig och förklara olika saker jag undrade över. Nu Gäller ju det ett kreditkort dock men det borde inte vara någon skillnad. Vivus vägrar svara på mail hur min avbetalningsplan kan komma att se ut ej heller att jag hundra är beviljad en efter den stora inbetalningen så det känns ju sådär...

måste bara säga vilken skillnad på bemötande. Ringde ecster nu och avslutade mina krediter och frågade om lägsta belopp jag kan betala varje månad. Så underbar och hon gjorde allt för att hjälpa mig och förklara olika saker jag undrade över. Nu Gäller ju det ett kreditkort dock men det borde inte vara någon skillnad. Vivus vägrar svara på mail hur min avbetalningsplan kan komma att se ut ej heller att jag hundra är beviljad en efter den stora inbetalningen så det känns ju sådär...
Vad är ecster för kreditkort?

Gamla Handelsbanken finans. Media Marit och gekås hade jag på

En fråga.

OM man vill förtidslösa ett Onea lån?

På sidan ser det ut som de anser att det skall ha kapitalbeloppet och den ursprungliga räntan enligt avbettplan?

Så det skulle göra att om den jag skriver för (nä det är faktiskt inte jag allt mitt Skit är hos fogden nu) ;)

Får betala 21000 i kapital och 26000 i ränta för att bli av med lånet i förtid?

Så var det ju inte när jag återbetala då va det upplupna ränta och kapital?

Nej det behöver du inte . Om du löser hela skulden är det bara kapitalbeloppet .

När man sedan får de som inkassobolag då blir det liv i luckan. Vissa dagar kunde jag ha fyra missade samtal från dem på en dag.

Jag har haft stora bekymmer med Vivus och Onea. De har tjänat massor på mig som kund under fyra års tid där jag både förlängt och slutbetalat för att sedan låna ytterligare igen och igen och igen och igen och igen - men de har aldrig varit behjälpliga när jag bett om avbetalningsplan. 4finance är vidrigt.

Hade samma problem för ett tag sen, förlängde lånen hur länge som helst, kostade massvis med pengar och det fanns inte många ören jag kunde betala in för att amortera ned lånen, det kostade för mycket att förlänga lånen. Frågade flertal gånger om jag kunde fick, som svar varje gång. "Du kan ju betala in extra när du förlänger så sjunker kostnaderna varje månad." Förklarade varje gång att det inte gick, hade inte råd annars hade jag redan gjort det.
Då svarade dom bara " Ja nej vi kan inte erbjuda avbetalning, antingen lägger du in extra varje månad och betalar av det på så vis, eller så får du lämna det till inkasso"
Riktigt jävla svin är dom. Men lik förbannat så har man varit där flera gånger men lyckats betala av det i mycket snabbare takt. Hoppas skiten läggs ner så ingen kan ta deras lån med ockerpriser.

Jag har haft me dom där nissarna o göra och ush säger jag bara. Jag hade ett lån hos vivus förut som ja ej lyckades betala tillbax. Bönade o bad om en avbetalnignsplan men fick samma svar som du..att betala förlägnings avgiften o sen sätta in extra pengar ut över de. En förlägnings avgift på 1800 kr varje månad samt nån hundra lapp extra :( te slut ledsna ja o ärendet skickades vidare till kronofogden...bestred ärendet men vivus krav för o få en avbtelaningsplan va att dom ville ha ett utslag så jag fick offra mig o ta en betalningsanmärkning suck..sen lyckades jag få till en avbetalningsplan. Direkt efter ja betalat av allt så fick ja massa erbjudanden igen o låna av dom o dum som jag va när jag redan satt i skiten med massa andra inkasso kostnader så tog ja lån hos vivus igen för o betala bort massa gammalt skit o så blev de samma visa igen..dom vägra avbetalningsplan o de skicakdes till kronofogden o jag bestred ärendet ännu en gång o fdras krav va att ja va tvungen o acceptera ett utslag med betalnings anmärkning om ja skulle få en avbetalningsplan...fick en avbtelaningsplan... 1200 kr i månaden,nu har jag 2 månader kvar o efter de tänker JAG ALDRIG MER LÅNA HOS DOM!!!!!! elr sms lån över huvud taget.

Hade även ett lån hos onea förra året på 30 tusen med en förlögning avgift på 2200 kr varje månad helt sjukt..ja e så arg på mig själv att ja lånat hos dom där bolagen över huvud taget..men när man är i ekonomiskt kris och inte kan tänka klart så fattar man många dumma beslut..men helt klart att vivus och onea borde förbjudas me tanke på deras sky höga räntor och hur dom behandlar än.

Om tre månader är jag äntligen fri från alla dessa jäkla sms lån och avbetalnings planer,tänker spärra mig från allt o aldrig mer ta nå sms lån elr liknande.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp