Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

37 minuter från samtal till beslut idag!

En viss person här på forumet verkar inte gilla att man kan få skuldsanering :)
Ja det finns säkert någon eller några, jag vet inte. Jag tycker det är konstigt att man gnäller på inkonsekvens och samtidigt är inkonsekvent i det.

När folk får avslag på skuldsanering så brukar åsikten här vara att saker är otydliga och godtyckliga.
Det brukar inte vara någon som dryftar de åsikterna når det blir bifall.

Tycker spontant att det går åt båda hållen, både när det beviljas och avslås.

Kan uppleva det som aningen rättsosäkert att utav 10 handläggare beviljar 5 en sanering som övriga 5 rakt av hade avslagit och tvärtom.

Det måste göras bra mycket tydligare ramverk där inte handläggarens connection med den sökande.

Jag kan utgå ifrån mig själv, första gången jag ansökte om sanering tyckte jag min skälighet var rimligast - då fick jag avslag. Nu hade det dessutom tillkommit ett återkrav till Försäkringskassan på 80 000 PLUS en skatteskuld för att jag sålt lägenhet med vinst, ja då får jag det.

Upplevde som att första handläggaren hatade mig ifrån början till slut - den som beviljade mig gick till jurister och grejer för att se om man kunde bevilja det.

Det blev ju bra för mig till slut men tycker det är knepigt att det går till på det sättet.

Senast ändrad:
Grattis till inledande.

Jag hörde inget från inledande tills jag fick förslag och slutligen beslut.

Fick sänkt belopp i förslaget mot i inledande

Grattis till inledande.

Jag hörde inget från inledande tills jag fick förslag och slutligen beslut.

Fick sänkt belopp i förslaget mot i inledande
Ah, så skönt. Här tror jag dock att jag kommer höra från dem då jag har två inkasso från Klarna. Handlade på Klarna i september, samma månad som jag skickade ansökan om skuldsanering. Men jag håller tummarna att det går igenom ändå. Usch vad jag ångrar de två köpen nu

Hur lång tid tog det för dig från inledande till beslut?

Mvh
Miranda

Hej, har en fråga, fick min betalplan för 2 veckor sedan.. hur långt tid brukar det ta till beslut? och vad är det som kan sätta käppar i hjulet nu efter betalplan ? tacksam för svar

Hej, har en fråga, fick min betalplan för 2 veckor sedan.. hur långt tid brukar det ta till beslut? och vad är det som kan sätta käppar i hjulet nu efter betalplan ? tacksam för svar
Intressant fråga. Jag är ju inte lika långt kommen i min process så jag är också nyfiken på svaret.
Hur lång tid från inledande till du fick betalplan?
Mvh
Miranda

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp