Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

350.000 HJÄLP mig! Vad ska jag säga till banken?

Jag blev tidigare godkänd hos ett låneföretag för ett lån på 350.000kr. Jag var då helt oförberedd på att de skulle ringa upp och jag sade som det var. Jag ska lösa min partners skulder. Dessa ligger hos inkasso och kronofogden. Men då drogs erbjudandet ned till 150.000!!! Det spelade ingen roll att jag har god ekonomi, inga lån och riskprognosen låg på mindre än 0,1%.

Tänkte nu söka medlemslån på banken för samma summa som innan, men om frågan ställs igen, vad kan man svara?

Tack

Jag blev tidigare godkänd hos ett låneföretag för ett lån på 350.000kr. Jag var då helt oförberedd på att de skulle ringa upp och jag sade som det var. Jag ska lösa min partners skulder. Dessa ligger hos inkasso och kronofogden. Men då drogs erbjudandet ned till 150.000!!! Det spelade ingen roll att jag har god ekonomi, inga lån och riskprognosen låg på mindre än 0,1%.

Tänkte nu söka medlemslån på banken för samma summa som innan, men om frågan ställs igen, vad kan man svara?

Tack

Äger du en villa eller liknande ??

Låna på bostad först och främst om du har den möjligheten. Du har ju förutsättningen för det om du äger boendet.

Sök annars 350 via lendo. Fan.. de borde inte ringa och fråga tycker jag.. Ringer de så säg att ni funderar på att renovera badrummet och du vill se om du kan få lån.. i ett senare skede så kan du ju alltid förklara att tanken var att renovera men när du fick vetskap om din sambos skulder så blev ni tvungna att ta pengarna och prioritera detta istället.

Annars tycket jag du bokar möte med någon på din bank och går dit och berättar läget tillsammans med din sambo. Med score 0,1 så länge du har hyfsad inkomst tycker jag att de ska kunna hjälpa er. Det är nog bra om din sambo kan förklara varför han fick dessa skulder och vad han har för plan att inte hamna där igen...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp