Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

30 år och 1 miljon i skulder

Hur går du runt idag/hur har du gått runt hittills? Får det till att du går back ca 15 k i månaden, eller är lånen nya?

Jag hade nog börjat med att sluta betala på Lumify och Credifi för att försöka förbättra UCn istället och få samlingslån. Detta kan du göra i 3-4 månader innan det går till inkasso/KFM. Då har du 9500kr över per månad och redan första månaden kan du släcka DNB, Klarna, Telia och Merax. Då har du 2500 kr mindre att betala per månad och att två lån försvinner från din uc (DNB och Telia). Kanske är det även så att Klarna och Merax syns på UC, har varit så från och till? Då kan det kanske plötsligt vara 4 lån/krediter som försvinner från din UC efter en månad. För att sen gå runt den månaden så hade jag sökt betalningsfri månad hos Nystart/Swedbank.

Ponera att du gör detta i två månader till och använder de 9500/kr som blir över från Lumify & Credifi till att betala ner t.ex. din Swedbank kredit eller Flexkontot (om det syns på UC) så tror jag att dina chanser till samlingslån blir stora då. Skulle det inte gå så har du ändå Swedbank krediten/Flexkontot kvar att nyttja för överlevnad när du som senast behöver börja betala på Lumify&Credifi innan de går till KFM.

Senast ändrad:
Du kan kontakta Colllector och söka 500 000 kr. Dom är just nu ganska enkla.

en annan fråga , ficj just nu 14k i bonus och 8k i semsterdagar som blir utbetalade från förra året ...

nu är frågan ska man ansöka om omprövning på 22 000 - 30% (skatt) = 15 400

Börja med lavinmetoden (i väntan på samlingslån), du har lån med sjuk ränta!! Se till att få bort Merax, sen går du vidare till nästa lån med hög ränta (välj ditt minsta lån av de som har högst ränta).

Att ta ut så fort man betalat in har jag själv hankat mig fram genom under några år, det är inte det bästa man kan göra men så länge man har en plan för skulderna så kan det vara befogat men då ska de pengarna gå till skulder/räkningar och du ska inte ta nya lån och krediter (bortsett fr samlingslån)

Sälj allt du har som du kan sälja och pumpa in de pengarna i skulderna enligt lavinmetoden.

Du har ändå hyfsat bra Uc så jag tror att samlingslån kan vara möjligt men vänta ut dina två ff och under tiden som sagt så gör du en plan och betar av skulder så det ryker.

Gör en lista på alla dina långivare och vilka av de erbjuder betalningsfri månad, de pengarna går till lavinen och ev till nödvändiga räkningar.

Om målet är samlingslån:
Ditt delmål nr 1 är att minska hur mkt du går back varje månad! Det gör du genom noggrann planering.
Ditt delmål nr 2 är att minska och bli av med dina skulder med högst ränta.
Kan du minska eller pausa betalningarna på de privata skulderna?
Kan du skaffa extrajobb?
Kan du förlänga återbetalningstiden på Swedbank och Santander lånen?
Kan du hyra ut ett rum i din bostad?
Bor du själv? Då kapar du dina matkostnader fr 3000 kr till max 2000 kr
Kan du sälja bilen och åka kommunalt?

Du kommer märka skillnad när du inte längre behöver ta ut från dina krediter för att klara månaden. Ha som mål att komma dit!

Sen när det gäller banditerna Credifi och Lumify... nästan 10 k per månad! Ev sluta betala på dem men ha en plan om i fall de efter några månader skickas till Kf hur du löser det då! För att inte få anmärkning (om du inte kan betala hela skulden) så kommer du kunna förhala säg 1-2 månader men sen måste hela skulden betalas. Det är riskabelt att gå den vägen men samtidigt är det sjukt att betala 10 k i månaden. När du behöver dessa pengar till annat!

Hur mycket får du i skatteåterbäring? Bara ränteavdraget med ett underskott av kapital borde ge 30k. Får du skatteåterbäringen i April, eller har du en mera komplicerad deklaration?

Får du i april, döda genast Credifi och Lumify, och använd resten på småsummorna som t.ex. Avarda, Merax, etc.

Som Myra säger, ditt första mål är att inte gå back varje månad.

Skilj ut CSN från din skuld, och stoppa den i en burk. Du behöver inte tänka på CSN nu.

Sluta genast med att ta ut pengar bara för att betala på skulder.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp