Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Ytterst oklart, jag fick detta svar nedan senast jag hade kontakt med dom och frågade om skattebeskedet kommer i Juni eller senare. Dock för någon som mig (min deklaration var helt rubbad pga strul med arbetsgivarens permitteringsrapportering) så stod det ju först att jag skulle betala tillbaka 14K, sen gjorde jag ändringarna och då stod det att jag skulle få tillbaka 25K, sen nu efter uppdateringen som skedde för mig idag står det att jag ska få tillbaka 20K. Man får väl se. :facejoy: Underskottet hamnar på 34K så något bör man väl få tillbaka ändå, endast skattat kring 25% men inkomsten är bara på totalt 248K för förra året så.

"Om du har skatt att få tillbaka, får du ditt slutskattebeskedet i juni. Om du har skatt att betala tillbaka får du ditt slutskattebesked mellan 1-2 augusti om du har digital brevlåda eller senast den 20 augusti om du inte har digital brevlåda."
Undrar när i juni :) väntar också spänt på detta.

Har för mig att jag fick pengarna runt den 10:e juni förra året.

Om man får pengar nu i juni. När kommer nya inkomsten synas på uc?

Är i en sån jävla vånda nu,

min inkomst sjunker med 150k i juni, samtidigt som alla mina FF försvinner i juli (15 st). Har betyg på 20% nu. Kommer inte bli bättre efter juni månad :( och jag är så desperat efter ett samlingslån, är så nära att klara mig nu... med kommer ramla på mållinjen. what to do :'(

min inkomst sjunker med 150k i juni, samtidigt som alla mina FF försvinner i juli (15 st). Har betyg på 20% nu. Kommer inte bli bättre efter juni månad :( och jag är så desperat efter ett samlingslån, är så nära att klara mig nu... med kommer ramla på mållinjen. what to do :'(
Tror du har bättre chans när 15 FF försvinner även om inkomsten sänks. 15 FF är väldigt mkt

Jag sänkte min inkomst med cirka 100k mellan 2017 och 2018, det påverkade inte min UC alls så vitt jag kunde se. Sedan höjde jag den ungefär 120k mellan 2018 och 2019, vilket inte heller hade någon synlig effekt på mitt kreditbetyg.

Jag sänkte min inkomst med cirka 100k mellan 2017 och 2018, det påverkade inte min UC alls så vitt jag kunde se. Sedan höjde jag den ungefär 120k mellan 2018 och 2019, vilket inte heller hade någon synlig effekt på mitt kreditbetyg.

Det låter ju lite bättre, tack! :D

Svårt för er att svara på kanske men finns det någon risk att jag inte får skattepengarna nästa vecka? Jag kunde inte få dem i april eftersom jag gjorde ändringar (aktieförsäljning) men då får man väl dem alltid i juni, inte aug va?
Har inte fått tillbaka skatt på 13 år pga löneutmätning och skuldsanering så detta är en milstolpe! :-D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp