Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Godkänn den förtryckta, få återbäringen i april. Gör sedan en ändring och få resten i augusti.
Jag tror han menar att de gjort ändring till Skatteverket på den förtryckta men i efterhand.
Så var det i mitt fall,
Jag fick deklaration 5:e mars med en summa att få tillbaka, alltså den förtryckta. Sen när jag loggade in och skulle deklarera när de hade öppnat såg jag att Gothia lagt till mer ränteuppgifter och summan jag skulle få tillbaka var därför mer än den tidigare.
Oavsett godkände jag och hoppas på pengar i april. Då jag inte gjort någon ändring och de hann korrigera innan deklarationen öppnades.

Vad stor klarna under på ränteavdraget?

Jag tror han menar att de gjort ändring till Skatteverket på den förtryckta men i efterhand.
Så var det i mitt fall,
Jag fick deklaration 5:e mars med en summa att få tillbaka, alltså den förtryckta. Sen när jag loggade in och skulle deklarera när de hade öppnat såg jag att Gothia lagt till mer ränteuppgifter och summan jag skulle få tillbaka var därför mer än den tidigare.
Oavsett godkände jag och hoppas på pengar i april. Då jag inte gjort någon ändring och de hann korrigera innan deklarationen öppnades.

Ja exakt Samma i mitt fall. Men det borde inte räknas som en ändring tycker man?

Jag har valt att få pengarna nu I påsk, när uppdaterad inkomsten och allt de där är det i slutet av april?

Ja exakt Samma i mitt fall. Men det borde inte räknas som en ändring tycker man?
Jag läste på skatteverkets hemsida att ändringen från den som ska rapporteras in till skatteverket behövdes göra innan deklarationen öppnades den 16 mars. Detta var förutsättningen för att man skulle kunna få deklarationen tidigt, stod de.

I mitt fall hann de rapportera den 12 mars och ändringen låg redan när jag skulle deklarera. Så verkar som jag klarar mig.

Glöm inte att logga in på deklarationen i veckan, och kolla så det inte kommit några sena justeringar. Tisdag är sista dag att godkänna på nytt, om så skett! :)

30 mars 2021
Sista dagen att godkänna deklarationen digitalt utan att göra ändringar eller tillägg, för att få eventuell skatteåterbäring i april.

Hur stor chabs tro ki att vi får dom redan nästa vecka? Eller blir det som dom skriver veckan efter typiskt påsk kommer så tidigt. Goa pengar och ha:)

Har haft skulder hos Gothia till dem själva (Arvato), Credigo, Easycredit, Credway och IFA Finance DAC. Arvato har rapporterat 5500+7500 där 5500 är skulder som arvato ägt. 7500 är antagligen en skuld som ägdes av IFA Finance DAC.
Northmill har rapporterat 3300 för Credway men inget mer.
Skickade mail till Gothia och frågade och de svarade att jag totalt betalat in 31000 i räntor så det saknas en del. Har mailat Northmill nu och frågat om de ska rapportera in de resterande 15000 eller om jag ska göra det själv.
Svarar mig själv här.
Enligt Gothia hade de rapporterat in 31000 till skatteverket varav 19000 till avseende Northmill, så vad som har hänt med de 15700 som saknas vet jag inte.
Jag har nu själv lagt till beloppet i deklarationen. Räcker det att ändra totalbeloppet eller måste jag skriva någon orsak till ändringen, tex under "Övriga upplysningar"?

Hur stor chabs tro ki att vi får dom redan nästa vecka? Eller blir det som dom skriver veckan efter typiskt påsk kommer så tidigt. Goa pengar och ha:)
På skatteverkets hemsida står det att det betalas ut mellan 7/4 och 9/4

Svarar mig själv här.
Enligt Gothia hade de rapporterat in 31000 till skatteverket varav 19000 till avseende Northmill, så vad som har hänt med de 15700 som saknas vet jag inte.
Jag har nu själv lagt till beloppet i deklarationen. Räcker det att ändra totalbeloppet eller måste jag skriva någon orsak till ändringen, tex under "Övriga upplysningar"?
Dom lär begära underlag sen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp