Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Fan. Är det så jävligt att jag ska behöva vänta tills i juni?

Ska få tillbaka 18.500 enligt deklarationen men jobbar 6,5 mil hemifrån med 2,5h tidsvinst på bilresa så jag får göra avdrag.

Räknade ut antal arbetsdagar - semester 2020 och kan göra avdrag på ca 55.000 vilket ger ca 32.000 tillbaka totalt istället. Hade ju sååå gärna fått dem i april. (Även om jag inte åkt till jobbet varje dag tänker jag skriva alla arbetsdagar)...

Någon som gjort just reseavdrag och fått i april ändå?

Fan. Är det så jävligt att jag ska behöva vänta tills i juni?

Ska få tillbaka 18.500 enligt deklarationen men jobbar 6,5 mil hemifrån med 2,5h tidsvinst på bilresa så jag får göra avdrag.

Räknade ut antal arbetsdagar - semester 2020 och kan göra avdrag på ca 55.000 vilket ger ca 32.000 tillbaka totalt istället. Hade ju sååå gärna fått dem i april. (Även om jag inte åkt till jobbet varje dag tänker jag skriva alla arbetsdagar)...

Någon som gjort just reseavdrag och fått i april ändå?
Kan du inte deklarera först och sedan ändra det efter du fått utbetalt flesta delen på 18,5k ?

Hmmm... kan man göra så? Hade jag ingen aning om!
Man har 5 år på sig att begära omprövning av deklarationen. Men en liten varning att de kan kräva in bevisen, dvs i ditt fall miltal på bilen och bensinkvitton.

Jag fick redovisa vartenda litet kvitto, kontrakt och redogöra för fan och hans moster när jag begärde omprövning för dubbelt boende och hemresor.

Har haft skulder hos Gothia till dem själva (Arvato), Credigo, Easycredit, Credway och IFA Finance DAC. Arvato har rapporterat 5500+7500 där 5500 är skulder som arvato ägt. 7500 är antagligen en skuld som ägdes av IFA Finance DAC.
Northmill har rapporterat 3300 för Credway men inget mer.
Skickade mail till Gothia och frågade och de svarade att jag totalt betalat in 31000 i räntor så det saknas en del. Har mailat Northmill nu och frågat om de ska rapportera in de resterande 15000 eller om jag ska göra det själv.

Om ett företag rapporterar in ränta efter att den förtryckta deklarationen kommit från Skatteverket, räknas det då som en ändring? Det skickades alltså i mitt fall in ränteutgifter efter jag fått deklarationen men innan jag själv hunnit godkänna den.
Om det räknas som en ändring måste jag vänta till juni med skatteåterbäring och det hade varit katastrof !

Om ett företag rapporterar in ränta efter att den förtryckta deklarationen kommit från Skatteverket, räknas det då som en ändring? Det skickades alltså i mitt fall in ränteutgifter efter jag fått deklarationen men innan jag själv hunnit godkänna den.
Om det räknas som en ändring måste jag vänta till juni med skatteåterbäring och det hade varit katastrof !
Godkänn den förtryckta, få återbäringen i april. Gör sedan en ändring och få resten i augusti.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp