Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 - 9 mars levereras deklarationen till digitala inbox

Hur sänker man underskottet är de bara att ta bort i deklarationen ? Sorry ingen koll alls hur man går till väga , hade betalat 25 k till avida som va förfyllt i deklarationen , kan jag bara ändra de ?

Var kan man se hur mycket ränta man betalat till Gothia? Har haft utmätning och nu skuldsanering så vet inte om det är värt att rapportera in eller inte. För ett par hundra får jag liksom hellre pengarna i April. Rör det sig om ett par tusen kan jag vänta

En skuld min man har hos gothia har rapporterats av företaget själv, alltså inte av gothia. Ni kanske redan kollat detta annars är det ett tips att kolla. Sen är det nåt som inte har rapporterats också.

Var kan man se hur mycket ränta man betalat till Gothia? Har haft utmätning och nu skuldsanering så vet inte om det är värt att rapportera in eller inte. För ett par hundra får jag liksom hellre pengarna i April. Rör det sig om ett par tusen kan jag vänta
Gothia rapporterar in under namnet Arvato, iaf i mitt fall.

Fick idag pappret från Gothia hur mycket ränta jag betalt under året som dom inte rapporterat till Skatteverket och det var 8000 :) så blir ju att skicka in det med såklart :)
Hade dom missat helt att rapportera? För mig säger dom att dom har rapporterat under arvato, men det är inte ens nästa totala beloppet jag har betalat in. Har nog + 15tkr i räntor bara där. Dom säger 700kr...

Hade dom missat helt att rapportera? För mig säger dom att dom har rapporterat under arvato, men det är inte ens nästa totala beloppet jag har betalat in. Har nog + 15tkr i räntor bara där. Dom säger 700kr...
Dom hade rapporterat in 4274 , men det var totalt 8000 kr till :)

Dom hade rapporterat in 4274 , men det var totalt 8000 kr till :)
Okej, jag måste kolla upp detta. Efterfrågade du en specifikation eller?

Något jag märker är dock följande:

När jag släppte t.ex min credway till gothia så var kapitalbeloppet 30.000kr och räntan ca 4.000kr. Totalt 34.000kr
När Gothia tar över denna så registrerar dom kapitalbelopp på 34.000kr och börjar sedan att räkna ränta på det. Vilket jag anser är fel. Då försvinner dessa 4.000kr i räntor från credway helt och hållet när gothia gör om det till kapital.... Har gått igenom flera som jag släppt på detta vis och för mig är det stora summor på detta.
Samma med monetti, pluskan och så vidare...

Någon som har koll på om inkassobolagen får göra såhär? Kan jag fortfarande rapportera denna ränta? Då det enligt mitt tycke fortfarande är en ränta även om den går över till ett annat företag.

Okej, jag måste kolla upp detta. Efterfrågade du en specifikation eller?

Något jag märker är dock följande:

När jag släppte t.ex min credway till gothia så var kapitalbeloppet 30.000kr och räntan ca 4.000kr. Totalt 34.000kr
När Gothia tar över denna så registrerar dom kapitalbelopp på 34.000kr och börjar sedan att räkna ränta på det. Vilket jag anser är fel. Då försvinner dessa 4.000kr i räntor från credway helt och hållet när gothia gör om det till kapital.... Har gått igenom flera som jag släppt på detta vis och för mig är det stora summor på detta.
Samma med monetti, pluskan och så vidare...

Någon som har koll på om inkassobolagen får göra såhär? Kan jag fortfarande rapportera denna ränta? Då det enligt mitt tycke fortfarande är en ränta även om den går över till ett annat företag.
Sett flera bolag göra så tyvärr och det är fel ! Yes mailade dom och fick då det hemskickat :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp