Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Skulle avsluta i mars 2027 men fick förlängt 8 månader efter omprövning av borgenär hösten 2024. Lite surt, det var innan jag förstod att man själv måste inkomma med alla löneökningar mm, förr har ju Kronofogden "skött det" under löneutmätningen med alla kontroller av konton, årsinkomst osv. Det misstaget gör vi inte om!! Ska ändå försöka få ändrat igen till mars 2027 då min sambo varit sjukskiven på heltid nästan ett år.
Hur mycket mer hade du tjänat?

Problemet var att lönen först hade gått upp ganska rejält precis i samband med inledande, och sen blev det ytterligare två årliga lönerevisioner på det, så det blev ju en hel del då jag har en hög inkomst. Borgenären yrkade i 1:a hand på att saneringen skulle avbrytas (eftersom borgenärer alltid är så "schyssta" och inte bara kan nöja sig med kompensation/förlängning), men handläggaren var väldigt bra och menade att man alltid i första hand utgår fån att justera betalningsplanen i sådana här fall. Det ska nog alltså rätt mycket till för att man ska få saneringen avbruten om man inte ha gjort något riktigt dumt. Det kan tilläggas att jag har skött betalningarna exemplariskt.

Problemet var att lönen först hade gått upp ganska rejält precis i samband med inledande, och sen blev det ytterligare två årliga lönerevisioner på det, så det blev ju en hel del då jag har en hög inkomst. Borgenären yrkade i 1:a hand på att saneringen skulle avbrytas (eftersom borgenärer alltid är så "schyssta" och inte bara kan nöja sig med kompensation/förlängning), men handläggaren var väldigt bra och menade att man alltid i första hand utgår fån att justera betalningsplanen i sådana här fall. Det ska nog alltså rätt mycket till för att man ska få saneringen avbruten om man inte ha gjort något riktigt dumt. Det kan tilläggas att jag har skött betalningarna exemplariskt.
Så 3 löneökningar på första året? Å du tjänar riktigt bra säger du så säkert 10-15k löneökning? Första du borde gjort var att ompröva vid första ökningen då du borde vetat om dom andra lönerevisonwrma.

Det är 3000kr I ett slag inte 5700kr jag som räknat fel. Är det fortfarande så pass mycket så jag borde skicka in om omprövning vad tror ni? Är 11 månader kvar på skuldsaneringen.
nej det skulle jag inte säga , räkna 3000*12-22% det blir ca 28 000 kr, men som sagt vanliga löneökningar ska man inte räkna med. så allt gott!

Skulle avsluta i mars 2027 men fick förlängt 8 månader efter omprövning av borgenär hösten 2024. Lite surt, det var innan jag förstod att man själv måste inkomma med alla löneökningar mm, förr har ju Kronofogden "skött det" under löneutmätningen med alla kontroller av konton, årsinkomst osv. Det misstaget gör vi inte om!! Ska ändå försöka få ändrat igen till mars 2027 då min sambo varit sjukskiven på heltid nästan ett år.
fick du direkt förlängt eller fick du en chans att betala in det överbeloppet ?

...sen kan man tycka att reglerna om omprövning är väldigt luddiga. Tanken är ju inte egentligen att det ska ske 3-4 omprövningar per år, särskilt inte med ca 4-6 månaders handläggningstid. Hade varit avsevärt tryggare och mer rättssäkert om man fick behålla relevanta löneökningar som en sporre istället, som t ex i Finland.
men till mig har dom sagt att man får det! låter helt sjukt!!

kanske är lite privat men kan du prata i ungefärliga siffror ?

detta kan nog vara det , det dom sagt till mig är att dom är mer petiga i början av saneringen, sedan att man mot slutet ska ligga lite över så man kan få en buffert och en bra start när väl allt är över

...sen kan man tycka att reglerna om omprövning är väldigt luddiga. Tanken är ju inte egentligen att det ska ske 3-4 omprövningar per år, särskilt inte med ca 4-6 månaders handläggningstid. Hade varit avsevärt tryggare och mer rättssäkert om man fick behålla relevanta löneökningar som en sporre istället, som t ex i Finland.
Håller med

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp