Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

En skuldsanering gäller ALLTID fem år. Jag själv hade treårig betalplan som tog slut hösten 2024, men min skuldsanering är över hösten 2026.
Du hade inte en 5 årig då med bara 3 år betalplan? Kanske någon som vet på riktigt här? AIn läser ju själv på KFM sidor bla. Samt nåns länk här fr KFM sidavstår det "vanligrvis" 5år, alltså i vissa fall kortare.

Du hade inte en 5 årig då med bara 3 år betalplan? Kanske någon som vet på riktigt här? AIn läser ju själv på KFM sidor bla. Samt nåns länk här fr KFM sidavstår det "vanligrvis" 5år, alltså i vissa fall kortare.
Man kan ha kortare betalplan eller inte betala nåt överhuvudtaget, men skuldsaneringen löper alltid fem år från inledandedatum. Alltid.

Min är på 4 år pga barn mm. Måste kolla ppåKivra om betalplanen, på Mina sidor på KFM står ju inget alls typ. Tycker det borde framgå mkt tydligare om man ändå skalk vänta 5 år när handläggaren säger 4. Visst bra att få behålla pengarna sista året men nästan värre, att vara låst från bomarknaden tex. Risk man hamnar på gatan sista året, folk med skuldsanering är mindre värda än grova brottslingar för bankerna.

Min är på 4 år pga barn mm. Måste kolla ppåKivra om betalplanen, på Mina sidor på KFM står ju inget alls typ. Tycker det borde framgå mkt tydligare om man ändå skalk vänta 5 år när handläggaren säger 4. Visst bra att få behålla pengarna sista året men nästan värre, att vara låst från bomarknaden tex. Risk man hamnar på gatan sista året, folk med skuldsanering är mindre värda än grova brottslingar för bankerna.

Bilagor

• Screenshot_20251023_191019_com.android.chrome_edit_452887552552768.jpg
    Screenshot_20251023_191019_com.android.chrome_edit_452887552552768.jpg
    191 KB · Visningar: 37
Ja ni har nog rätt, man är alltså utstängd sista året oxå även om man får behålla pengarna.
Någon som vet hur man behandlas sista året då man har sanering men har samma ekonomi som en utan lån och sanering? Är banker och annat lika restriktiva?

Ja ni har nog rätt, man är alltså utstängd sista året oxå även om man får behålla pengarna.
Någon som vet hur man behandlas sista året då man har sanering men har samma ekonomi som en utan lån och sanering? Är banker och annat lika restriktiva
Så länge skuldsaneringen löper finns det inte en bank som beviljar en sekin

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp