Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Så gjorde jag också, knappade in årets alla betalningar i början på januari, så behövde man inte bekymra sig om det. Jag kollad ändå av ren självbevarelsedrift att betalningarna hade gått iväg, men det är ju lätt som en plätt att göra direkt på telefonen. Det fungerade utan problem under hela tiden, och ja, det här gjorde jag ju för inte så längesen...;)
Ja jag har gjort samma för betalningen för skuldsanering samt hyra, lagt in så det dras dagen efter löning varje månad.

Och sista dagen så "fanns man inte" i kreddyappen men dagen efter sista dagen hade man fått "medborgerligt" förtroende igen, 0,2 och nu ligger man på 0,1... Och nej. inga krediter mer av vilket slag det vara må...

Laddade ner Kreddyappen precis och kikade, såg att man nu har mycket bra kreditvärdighet.
Men när jag kikade runt i Kreddyappen såg jag att det står ett lån som ingick i skuldsaneringen.
Handlar om Nordea och ett lån på runt 30.000.

Kommer det lånet automatiskt försvinna nu när skuldsaneringen är över sista Maj?
Eller behöver jag ringa Nordea och förklara läget och be dom plocka bort skulden?

Har någon annan varit med om liknande som kan ge råd uppskattas det enormt. 🙂

Hej alla,
Tänkte flika in i denna konversation för att kolla era erfarenheter kring nedanstående fråga/frågor.

Jag har inledande skuldsanering där jag fått betalplan. Jag är försenad med maj månads inbetalning med någon dag. Säg att den registreras hos kfm imorgon 2 juni.
>Finns det risk för avslag?
>Kollar handläggaren noggrant vilket datum betalningen gjordes eller tittar de bara på att pengarna finns inne enligt plan ?
Behöver man meddela handläggaren eller är det ofördelaktigt?

Jag har alltid betalat I tid i övrigt.

Laddade ner Kreddyappen precis och kikade, såg att man nu har mycket bra kreditvärdighet.
Men när jag kikade runt i Kreddyappen såg jag att det står ett lån som ingick i skuldsaneringen.
Handlar om Nordea och ett lån på runt 30.000.

Kommer det lånet automatiskt försvinna nu när skuldsaneringen är över sista Maj?
Eller behöver jag ringa Nordea och förklara läget och be dom plocka bort skulden?

Har någon annan varit med om liknande som kan ge råd uppskattas det enormt. 🙂
Jag hade skickat ett mail direkt och förklarat läget och bett dom ta bort det.

Hej alla,
Tänkte flika in i denna konversation för att kolla era erfarenheter kring nedanstående fråga/frågor.

Jag har inledande skuldsanering där jag fått betalplan. Jag är försenad med maj månads inbetalning med någon dag. Säg att den registreras hos kfm imorgon 2 juni.
>Finns det risk för avslag?
>Kollar handläggaren noggrant vilket datum betalningen gjordes eller tittar de bara på att pengarna finns inne enligt plan ?
Behöver man meddela handläggaren eller är det ofördelaktigt?

Jag har alltid betalat I tid i övrigt.
ska inte vara några problem. kan ju alltid va bra att ringa dom och hitta på en bra ursäkt om varför :).... MEN vi som fått detta har fått en livs chans.... och vi har ett jobb... betala dessa fakutror i tid....... kom igenn nu! :)

ca ett halvår sedan jag skapa denna tråd. 50% av tiden avklarad..... skulle tro att detta år känns långt

Samma här - nu är halva min skuldsanering klar med.
Gjorde betalning 25 av 50 förra måndagen

1780477405210.png

Samtliga 25 betalningar har vart fullständiga och har gjorts i tid!

Ska bli skönt med lite extra tillskott i plånboken i Juni!
  • 6500 kr i skatteåterbäring nästa vecka
  • Några kr i elstöd i varje fall (nästa vecka?)
  • Betalfri månad när lönen kommer nu i Juni
  • 1 Juli halveras kostnaden för kollektivtrafik, inväntar det innan man köper nästa månadskort (nuvarande går ut 27 Juni)

Senast ändrad:

Visa bilaga 5942

• Ett par hundra kr i elstöd (nästa vecka?)
  • 1 Juli halveras kostnaden för kollektivtrafik, inväntar det innan man köper nästa månadskort (nuvarande går ut 27 Juni)
Låter som riktigt bra månad för dig!

Ser med fram emot halvering av kostnaden, plötsligt blir de värt för mig att köpa periodkort när de bara kostar 457:- i månaden 🥳

Visa bilaga 5942

• Ett par hundra kr i elstöd (nästa vecka?)
ahh! sista oktober för min del!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp