Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

Är en ökning på 5700kr i månaden före skatt skäl till omprövning?. Det är 11 månader kvar på saneringen.

Skickar du in en omprövning nu lär den ju ändå inte hanteras förrän i höst och då har du bara 5-6 betalningar kvar.

Skickar du in en omprövning nu lär den ju ändå inte hanteras förrän i höst och då har du bara 5-6 betalningar kvar.
Okej. Är det så att dom kan kräva mig på mer pengar än vad som står i betalplanen från månaderna som gått tills det omprövas?

Det kan bli retroaktivt vad jag vet, men högst osannolikt. Högst osannolikt de även ändrar din betalplan med så få månader kvar.
Hej. Okej jag räknade nu det skulle bli cirka 3000kr mer i betalningsutrymme än vad jag har nu. Men för vara på den säkra sidan skickar jag in omprövning

Okej. Är det så att dom kan kräva mig på mer pengar än vad som står i betalplanen från månaderna som gått tills det omprövas?
Min betalplan blev ändrad när jag hade 4110:- ökning efter skatt och jag hade 9 månader kvar på saneringen… betalde inget retroaktivt.

Retroaktivt har jag inte hört, snarare att dom förlängt saneringen för vissa med 1 eller 2 år om dom anser att inkomsten ökat lite för mycket och man betalat för lite över tid.

Det är det absolut. Sen om den blir beviljad är en annan femma. Jag hade skickat in en omprövning direkt.
vänta vänta vänta vaaa ?! nu gissar ni alla IGEN??!! den informationen jag fått från KFM är att man INTE ska rapportera in en standard löneökning... så snälla sluta gissa

Retroaktivt har jag inte hört, snarare att dom förlängt saneringen för vissa med 1 eller 2 år om dom anser att inkomsten ökat lite för mycket och man betalat för lite över tid.
nej... fel fel fel..... enl. vad dom sa till mig är att har man betalat för lite betalar man insåfall in en summa på totalbeloppet. kan man inte det, då för man förlängt.

varför skulle man skicka in omprövning.....
Kanske jag som är som en svart på vitt moral Nisse.

Men även om det är nära inpå slutet på en sanering. Ska man inte ompröva för att ha ryggen fri? Tänker ifall exempelvis om man tjänar en större peng men sen struntar i att ompröva bara för att saneringen är slut snart. Om det kommer fram kan inte då borgenärerna reagera och överklaga exempelvis?

Kankse har fel, inte super insatt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp