Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

3 år kvar, -hur ligger ni andra till ?

När jag loggar in på "min sida" på kronofogden så står det

Startdatum
19 mars 2021

Beräknat slutdatum
Den sista mars 2026

Beslutsdatum
28 september 2021

Då försvinner min anmärkning nästa lördag den 21 mars.
Vissa har haft kvar anmärkningen en lång tid efter att saneringen blev klar, så någon garanti finns inte.

Uppdatera gärna när den försvinner.

Har 7 ynka betalningar kvar på en 4årig plan (sista I oktober). Helt sjukt hur tiden gått fort.

Lite omständig situation ä det dock. Har gjort en omprövning på 5000mer i lön sen start. Vilket resulterade i oförändrad betalplan.

Åkte sen på massa sjukskrivning / tjänstledighet pga hälsa 2025. Å gjorde därför omprövning att betala mindre istället. Denna ångra jag dock och drog tillbaka mitt i ansökan. Så tidigare beslut gällde. Så behöll betalplanen med andra ord

Nu har jag fått veta om ytterligare en höjning av min lön. Totalt 9000 mer än från start. Så för säkerhetsskull ska jag skicka in omprövning direkt den börjar betalas ut trots korta tiden kvar.

Men, har inte kommit i närheten av full lön på hela året. Vilket syns på årsinkomst. Då jag dessutom nekats av försäkringskassan. Trots läkarintyg. Så hoppas kfm har överseende och faktiskt ser att all frånvaro gör att jsg inte ens kommer upp i beloppet som min första omprövning gällde. Frånvaro kommer fortsätta. Då orken inte finns till heltid längre.

Har 7 ynka betalningar kvar på en 4årig plan (sista I oktober). Helt sjukt hur tiden gått fort.

Lite omständig situation ä det dock. Har gjort en omprövning på 5000mer i lön sen start. Vilket resulterade i oförändrad betalplan.

Åkte sen på massa sjukskrivning / tjänstledighet pga hälsa 2025. Å gjorde därför omprövning att betala mindre istället. Denna ångra jag dock och drog tillbaka mitt i ansökan. Så tidigare beslut gällde. Så behöll betalplanen med andra ord

Nu har jag fått veta om ytterligare en höjning av min lön. Totalt 9000 mer än från start. Så för säkerhetsskull ska jag skicka in omprövning direkt den börjar betalas ut trots korta tiden kvar.

Men, har inte kommit i närheten av full lön på hela året. Vilket syns på årsinkomst. Då jag dessutom nekats av försäkringskassan. Trots läkarintyg. Så hoppas kfm har överseende och faktiskt ser att all frånvaro gör att jsg inte ens kommer upp i beloppet som min första omprövning gällde. Frånvaro kommer fortsätta. Då orken inte finns till heltid längre.
Kommer du ändå inte upp i det besultet är på är det ingen mening att ompröva

Vissa har haft kvar anmärkningen en lång tid efter att saneringen blev klar, så någon garanti finns inte.

Uppdatera gärna när den försvinner.
Stämmer inte. Anmärkningen för skuldsanering är 5 år

Kommer du ändå inte upp i det besultet är på är det ingen mening att ompröva
Nää det var min spontana tanke också. Men tänk om, på nått vänster borgenärerna reagerar på något. Och gör en omprövning för att häva min sanering. För att jag typ undanhållit info. Å får igenom det mot all förmodan? Då ä det ju lika bra å ta bort sig.

Så därför vill jag säkra upp med att ge all info som går. Eller åtminstone höra av sig till dom och få en skriftlig bekräftelse på vad som gäller.

Nää det var min spontana tanke också. Men tänk om, på nått vänster borgenärerna reagerar på något. Och gör en omprövning för att häva min sanering. För att jag typ undanhållit info. Å får igenom det mot all förmodan? Då ä det ju lika bra å ta bort sig.

Så därför vill jag säkra upp med att ge all info som går. Eller åtminstone höra av sig till dom och få en skriftlig bekräftelse på vad som gäller.
Jag är på din sida i detta. Jag gör samma sak.

När jag loggar in på "min sida" på kronofogden så står det

Startdatum
19 mars 2021

Beräknat slutdatum
Den sista mars 2026

Beslutsdatum
28 september 2021

Då försvinner min anmärkning nästa lördag den 21 mars.
Jag har samma som dig. Men hade 6 mars 2021.

Kollade Kreddy appen 7/3 och har 0.6i UC score och är helt ren. Tog även en full UC på mig själv och allt är borta. Men en betalning kvar nu 25e

När försvinner anmärkningen för skuldsaneringen? Jag gör min sista betalningen nu onsdag den 25 mars så när kan jag förvänta mig att jag är "ren"? Kan jag göra en upplysning på mig själv på måndag den 30 mars och anmärkningen är borta? Betalar jag på en onsdag så är betalningen bokförd på fredag den 27 mars.
Jag har sett här inne att flera personer gjort en UC på sig själv, samma dag som det har gått 5 år från inledande datum, där dom är rena, och anmärkningen är borta trots att det står exempelvis ”den sista mars” på mina sidor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp