Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

28åring med 1260000 i skulder, hur hade ni tänkt?

Drar igång tråden igen då jag nu bestämt att släppa allt.
Fakturorna som ska betalas i augusti kommer alltså inte att betalas...

Konstig känsla, känns både skönt och läskigt, jag har läst en hel del om att jag kan vänta mig en massa samtal från borgenärer (som jag inte ska svara på som jag förstår det?).
Vad mer kan jag vänta mig? hur lång tid tar allt innan det hamnar hos inkasso och kronofogden?
Jag har tidigare aldrig varit försen med en enda faktura så jag är ute på helt obevandrad mark för mig...

Konstig känsla, känns både skönt och läskigt, jag har läst en hel del om att jag kan vänta mig en massa samtal från borgenärer (som jag inte ska svara på som jag förstår det?).
Vad mer kan jag vänta mig? hur lång tid tar allt innan det hamnar hos inkasso och kronofogden?
Jag har tidigare aldrig varit försen med en enda faktura så jag är ute på helt obevandrad mark för mig...
Ja det stämmer. Bara blocka alla nummer som kommer via samtal och sms. Brukar vara ca 3-4 månader tills det går till inkasso och sen kanske 1 månad efter det som skulderna börjar trilla in hos KFM. Sen några månader på det till löneutmätning startas.
Rekommenderar att boka tid hos skuldrådgivare för att utreda sin skälighet för skuldsanering och ansökan om man har en rimlig chans. Det finns inget att förlora på att ansöka, med dom skulderna brukar det gå betydligt snabbare och bli betydligt billigare att bli skuldfri om man blir beviljad. Dessutom har man lite mer att leva för eftersom man får en buffert utöver förbehållsbeloppet och 2 betalfria månader per år. Sen så gör det väldigt mycket mentalt att veta när man blir skuldfri.

Helt rätt att släppa skulderna om man inte hittar ett sätt att lösa dom inom rimlig tid.

Jag kan tycka att man kan meddela borgenärerna om läget. Typ ett mejl eller liknande "tyvärr har mina ekonomiska möjligheter förändrats och jag kommer inte i nuläget att kunna betala på mitt lån". Då har man ändå sagt det. Rings det sen ändå, vilket är min erfarenhet att det görs, så blocka om det blir för mycket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp