Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

28åring med 1260000 i skulder, hur hade ni tänkt?

Det är en vettig tanke, släppa allt och skicka in en ansökan ger dig bra med tid för att bygga upp buffert.

Att betala av skatteskulden samtidigt som du ansöker om sanering är jag lite tveksam till, börjar gränsa lite till Gynnande av borgenär.

Någon annan kanske kan det bättre
Så länge du inte har inledande blir det inte gynnande. Jag betalade av en massa mindre skulder från ansökan o första samtalet m kfm fram till inledande. Det sågs av min handl som bara positivt att jag betalade det jag kunde.

Hmm, kan de haft o göra med att det var längre tid sen skatteskulden uppstod?

Men men, jag förlorar ju inget på att försöka :folded:

Tvärtom jag hade fått 2 nya skatteskulder som var färska :D Men handläggaren sa att hon skulle kolla med sina jurister, sen kom hon tillbaka en timme senare och sa att varken hon eller juristerna såg några som helst problem med varken skatteskulden eller försäkringskassan. Hon frågade inte ens hur dessa uppstod i princip.

Den första tjejen la i princip bara på när hon hörde om situationen och då var det en skatteskuld...

Oseriöst som fan även om det i det här fallet gynnade mig. Man kan inte lämna det så fritt för tolkning där så mycket avgörs om huruvida handläggaren har en bra dag.

Tvärtom jag hade fått 2 nya skatteskulder som var färska :D Men handläggaren sa att hon skulle kolla med sina jurister, sen kom hon tillbaka en timme senare och sa att varken hon eller juristerna såg några som helst problem med varken skatteskulden eller försäkringskassan. Hon frågade inte ens hur dessa uppstod i princip.

Den första tjejen la i princip bara på när hon hörde om situationen och då var det en skatteskuld...

Oseriöst som fan även om det i det här fallet gynnade mig. Man kan inte lämna det så fritt för tolkning där så mycket avgörs om huruvida handläggaren har en bra dag.
Knepigt att det ska vara så baserat på handläggare, måste ju finnas tydliga riktlinjer kan man tycka.

Om du fick nya skatteskulder så var det alltså tur i oturen att din skuldsanering drog ut på tiden?
Eller var dom så pass små att du hade kunnat hantera dom trots skuldsanering?

Generell fråga, hur stort problem är det att jag tjänat så pass mycket extra som jag har gjort?
Jag menar, får jag sanering så kommer jag ju inte jobba dag och natt för skoj skull, det extra arbetet måste ju snarare kfm bara se som ett tydligt tecken på att jag gjort vad jag kunnat för att betala tillbaka, men dom kan väl inte räkna på att jag ska jobba mer än 100% i en eventuell sanering?

Knepigt att det ska vara så baserat på handläggare, måste ju finnas tydliga riktlinjer kan man tycka.

Om du fick nya skatteskulder så var det alltså tur i oturen att din skuldsanering drog ut på tiden?

Generell fråga, hur stort problem är det att jag tjänat så pass mycket extra som jag har gjort?
Jag menar, får jag sanering så kommer jag ju inte jobba dag och natt för skoj skull, det extra arbetet måste ju snarare kfm bara se som ett tydligt tecken på att jag gjort vad jag kunnat för att betala tillbaka, men dom kan väl inte räkna på att jag ska jobba mer än 100% i en eventuell sanering?

Tror att jag hade totalt 70.000 till Försäkringskassan och totalt 200.000 till SKV.

När du börjar släppa skulderna bör du nog sluta jobba mer än ditt vanliga jobb. Det tar ju ett tag innan skulderna kommer till kfm så alla pengar du tjänar på ditt vanliga jobb (utöver hyra, matkostnader etc) kan du ju behålla och spara en del på din pappas konto tex. När kfm ska kolla inkomst för att göra uträkning blir det ju jobbigt om dom baserar den på dubbla jobb. Dessutom kan du ju inte hålla på så som du gör i all evighet. Du kommer gå in i väggen tillslut förmodligen om du inte har några superkrafter.

Bra f ö att du inte tog hjälp av din pappa mer än att han hjälper dig lite med pengar under utmätning/sanering. Mina föräldrar utökade bolånet med 200 000:- för att hjälpa mig få bort skitlån. Sen fastnade jag o spelmissbruk igen och nu har jag utmätning (haft i drygt 1 år och ska söka sanering snart). Så de pengarna var pengar i sjön. Bra att inte blanda in andra helt enkelt när man har missbruk, hur säker man än känner sig

Det är en vettig tanke, släppa allt och skicka in en ansökan ger dig bra med tid för att bygga upp buffert.

Att betala av skatteskulden samtidigt som du ansöker om sanering är jag lite tveksam till, börjar gränsa lite till Gynnande av borgenär.

Någon annan kanske kan det bättre
Därför jag skrev söka sanering efter inbetald skatt.

Det stämmer.

Men på 3:e ansökan - den som blev godkänd hade jag dels dubbelt upp i belopp + försäkringskassan återkrav och då fick jag sanering.

Mycket handlar om vilken handläggare du får?
Hej igen,

Har nu läst hela din tråd om ansökan om skuldsanering, tror jag läste exakt varenda inlägg så kan vara lite snurrig i huvudet.
Men sökte du sanering 3 gånger?

Jag tolkade det bara som 2 gånger i din tråd, första fick du avslag och andra fick du inledande sen kom han den där idioten ARS in och överklagade men att du lyckades få igenom den tillslut efter nästan ett år av inledande?
Missade jag ett försök i tråden?:)

Jag hade tre försök totalt.

Fick inledande 1 gång bara och då fick jag också beslut om sanering. Idioten ARS kom med i leken ansökan nummer 3.

Jag hade tre försök totalt.

Fick inledande 1 gång bara och då fick jag också beslut om sanering. Idioten ARS kom med i leken ansökan nummer 3.
Minns du motiveringen till avslag andra gången?
Det jag såg var den som hade och göra med skatteskulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp