Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

28åring med 1260000 i skulder, hur hade ni tänkt?

Beroende på hur jag ska prioritera, högst ränta eller högst månadsbelopp så mellan 5 och 7k ungefär.
Får du ner månadskostnaden till ca 18-19 k och sedan arbetar efter snöbollsmetoden, som Lasseman gav förslag på, tror och hoppas jag att du fixar det här!

Jag har nästan 70.000 i lön och får 40.000 efter skatt

Om du har så mycket mer netto så ligger du nästan på 80.000 i månaden?

Bra med tanke på att för män som arbetade som Lokförare under 2024 var genomsnittslönen 43 200 kr, och för kvinnor var den 42 600 kr.
Fyfan. Jag får ut 40~ på mina 53. Hur går den matematiken ihop :thinking:

24% i skatt på den lönen är inte illa.
Det är standard ju? Tom lite mindre än vad jag trodde.
53000:-/månad ger 41000 efter skatt om man bor i Stockholm och ej är med i kyrkan.
41435 om man bor i Österåker.

Är du med i något väldigt dyrt samfund?

Det är standard ju? Tom lite mindre än vad jag trodde.
53000:-/månad ger 41000 efter skatt om man bor i Stockholm och ej är med i kyrkan.
41435 om man bor i Österåker.

Är du med i något väldigt dyrt samfund?
Stämmer inte, jag har 58000 och 41 efter skatt

Har kikat på de också, men samtidigt har jag svårt att se fördelarna med det för min del, jag har ju mer pengar över när jag jobbar extra än vad jag skulle ha på förbehållsbeloppet, dock när det känts som tuffast med allt arbete så har jag definitivt tänkt tanken på att ge upp och släppa allt.
Först och främst så ska saneringen baseras på EN heltidsinkomst. Du kan inte förväntas jobba dubbla jobb.

Jag hadr släppt allt till kfm och gått ner på en heltid, och därefter jobbat mot skuldsanering/utmätning. Då slipper du dessutom dra in pappa i det.

Jag hade även ringt alla borgenärer och förklarat situationen för att få till frysta räntor eller bättre villkor.

Först och främst så ska saneringen baseras på EN heltidsinkomst. Du kan inte förväntas jobba dubbla jobb.

Jag hadr släppt allt till kfm och gått ner på en heltid, och därefter jobbat mot skuldsanering/utmätning. Då slipper du dessutom dra in pappa i det.

Jag hade även ringt alla borgenärer och förklarat situationen för att få till frysta räntor eller bättre villkor.
Tack, en fråga bara, jag kanske missuppfattade dig. De kan väl inte vara så att om jag har sanering och jobbar extra så får jag behålla allt jag tjänar från mitt extraarbete? Eller menar du att de hade varit bättre att bara jobba på mitt kontorsjobb, leva på förbehållsbeloppet och sluta med extrajobbet?

Hade jag fått ha sanering som bara räknas på ett heltidsjobb och fortfarande fått jobba extra så hade det ju varit det ultimata, men borgenärerna lär väl klaga när dom ser hur lite jag betalar jämfört med vad jag tjänar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp