Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

28åring med 1260000 i skulder, hur hade ni tänkt?

Försök med skuldsanering först, om du inte gjort det.
Har kikat på de också, men samtidigt har jag svårt att se fördelarna med det för min del, jag har ju mer pengar över när jag jobbar extra än vad jag skulle ha på förbehållsbeloppet, dock när det känts som tuffast med allt arbete så har jag definitivt tänkt tanken på att ge upp och släppa allt.

50 000 nästan efter skatt vad är det du jobbar med om man får fråga?
De är väll inget märkvärdigt, jag kör tåg och brukar få ut 46 efter skatt. Gick knappt till högstadiet och gick om ett år i gymnasiet, det gick rätt bra ändå....

De är väll inget märkvärdigt, jag kör tåg och brukar få ut 46 efter skatt. Gick knappt till högstadiet och gick om ett år i gymnasiet, det gick rätt bra ändå....

Jag har nästan 70.000 i lön och får 40.000 efter skatt

Om du har så mycket mer netto så ligger du nästan på 80.000 i månaden?

Bra med tanke på att för män som arbetade som Lokförare under 2024 var genomsnittslönen 43 200 kr, och för kvinnor var den 42 600 kr.

Jag har nästan 70.000 i lön och får 40.000 efter skatt

Om du har så mycket mer netto så ligger du nästan på 80.000 i månaden?

Bra med tanke på att för män som arbetade som Lokförare under 2024 var genomsnittslönen 43 200 kr, och för kvinnor var den 42 600 kr.
Håller med. 90k i bruttolön som lokförare hör nog inte till vanligheten :)
Sen är det ju oklart om statistiken har med alla tillägg eller enbart är grundlön.

Är du ensambarn så kan det ses som förskott på arv om han lånar upp på huset. Att låna upp på huset är mest förmånligt.

MEN, du har missbruksproblematik.... Att du helt plötsligt skulle få mindre att betala kan göra att du "trillar" dit igen, så din pappa tar en stor risk att låna såpass mycket pengar.
Kan du lösa det utan att blanda in din pappas ekonomi i det hela är det att föredra till 100%.
Vill tillägga i mitt svar till dig också att det verkligen tar emot att få hjälpa av pappa, inte bara för att jag skäms utan också för att tanken av att det på något sätt eller vis ska försämra hans ekonomi dödar mig…

Han säger själv att om han lånar upp huset med 200k så ökar det bara hans månadskostnad med några hundra kronor i månaden, vilket säkert stämmer, men den dagen han väljer att sälja så får han ju också 200k mindre i vinst, så på sätt och vis påverkar det ju fortfarande massor…

Vet verkligen inte hur jag ska lösa de på bästa sätt…

Jag hade släppt allt. Det hade varit något att undra över om du endast haft 1 jobb, men just nu sliter du även på fritiden för att komma upp i den inkomsten.

Jag hade släppt allt. Det hade varit något att undra över om du endast haft 1 jobb, men just nu sliter du även på fritiden för att komma upp i den inkomsten.
Som sagt, tanken har verkligen slagit mig när det känts tufft, men ska jag vara ärlig så har jag inget emot att behöva slita, kanske till och med är bra att det tar upp det mesta av min tid och tankeverksamhet…

Och skulle jag ta pappas hjälp så hade jag inte behövt slita i närheten av lika hårt som jag gör nu för att gå runt… så jag vet verkligen inte, vissa dagar vill jag bara släppa allt, men dom flesta dagarna vill jag bara kriga på…

Som sagt, tanken har verkligen slagit mig när det känts tufft, men ska jag vara ärlig så har jag inget emot att behöva slita, kanske till och med är bra att det tar upp det mesta av min tid och tankeverksamhet…

Och skulle jag ta pappas hjälp så hade jag inte behövt slita i närheten av lika hårt som jag gör nu för att gå runt… så jag vet verkligen inte, vissa dagar vill jag bara släppa allt, men dom flesta dagarna vill jag bara kriga på…
Obs, vill bara tillägga att jag även om jag tar pappas hjälp planerar att jobba lika hårt, skulden som han isåfall står på eller tar åt mig kommer jag göra allt för att betala tillbaka så fort de bara är möjligt, men de hade gett mig andrum dom månaderna jag verkligen verkligen inte orkar.

Obs, vill bara tillägga att jag även om jag tar pappas hjälp planerar att jobba lika hårt, skulden som han isåfall står på eller tar åt mig kommer jag göra allt för att betala tillbaka så fort de bara är möjligt, men de hade gett mig andrum dom månaderna jag verkligen verkligen inte orkar.
Om du tar emot hjälpen på 200 000 och löser de minsta skulderna. Hur mycket sänker du din månadskostnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp