Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

26 år och skuldsatt

Glöm inte att ansöka om underhåll från pappan om barnen bor hos dig på heltid! <3
Exakt, har inte andra föräldern råd att betala eller inte vill så läggs det som en skuld har jag för mig och försäkringskassan kommer sedan kräva pappan på pengar.

När jag loggar in så står det ”denna kostnad omfattas inte av högkostnadsskyddet” så jag tänker att läkaren får kolla och utreda detta eller om han kan hänvisa mig till någon som kan hjälpa mig..
Vilket/vilka läkemedel är det? Jag är farmaceut så kan svara ang. förmån om jag vet vilka läkemedel det gäller. Läkaren kan inte påverka om det ska ingå i förmån eller ej och hade hen skrivit fel på recepten hade det garanterat uppmäsammats på apoteket.

Vilket/vilka läkemedel är det? Jag är farmaceut så kan svara ang. förmån om jag vet vilka läkemedel det gäller. Läkaren kan inte påverka om det ska ingå i förmån eller ej och hade hen skrivit fel på recepten hade det garanterat uppmäsammats på apoteket.
Tack och lov att apoteket uppmärksammar felaktiga recept. Vår dotter hade urinvägsinfektion och när vi skulle hämta medicin så sa apotekaren att läkaren skrivit ut fel medicin, en medicin som är vätskedrivande och ges vid högt blodtryck eller nåt sånt.
Så hon försökte få kontakt med läkaren via telefon, det här var efter kl 22 på kvällen. Vi fick vänta tills hon fått kontakt med läkaren och till slut fick vi rätt medicin.
Vill inte ens tänka vad som hade hänt om apotekaren inte uppmärksammat felet.

Tack och lov att apoteket uppmärksammar felaktiga recept. Vår dotter hade urinvägsinfektion och när vi skulle hämta medicin så sa apotekaren att läkaren skrivit ut fel medicin, en medicin som är vätskedrivande och ges vid högt blodtryck eller nåt sånt.
Så hon försökte få kontakt med läkaren via telefon, det här var efter kl 22 på kvällen. Vi fick vänta tills hon fått kontakt med läkaren och till slut fick vi rätt medicin.
Vill inte ens tänka vad som hade hänt om apotekaren inte uppmärksammat felet.
Oj, då hade hen troligtvis blandat ihop furosemid och furadantin som låter lite snarlikt.... aldrig sett, men fel dosering eller förnyat fel recept osv händer ju rätt ofta. Även läkare har ju otur när de tänker ibland. Ja det är bra att det finns kontroller i flera steg av flera personer när det gäller viktiga saker som läkemedel :)

Oj, då hade hen troligtvis blandat ihop furosemid och furadantin som låter lite snarlikt.... aldrig sett, men fel dosering eller förnyat fel recept osv händer ju rätt ofta. Även läkare har ju otur när de tänker ibland. Ja det är bra att det finns kontroller i flera steg av flera personer när det gäller viktiga saker som läkemedel :)
Furadantin hade vi ofta utskrivet pga upprepade uvi.
Vi var otroligt tacksamma att den personen på apoteket som tog emot receptet upptäckte felet, kanske händer det att man missar det, vet ej då det var första och enda gången en läkare skrivit ut fel medicin, som vi varit med om i a f.

Hej alla…
Första gången jag skriver här men hoppas på att kanske få lite stöd och lugnade ord..

lite kort om mig, 26 år gammal, blir 27.
Har en son född 2017 och väntar mitt andra barn mars-23…
Nyligen separerad då sambon fick panik när han fick veta mina skulder och jag fick löneutmätning.
Bor idag hos min mamma och pappa.

har ca 710.000 i skuld med ”bara” 234.000 hos KF.
200.000 i skuld till barnens pappa.. hamnade i skiten och tappade allt när en väldigt nära släkting plötsligt gick bort i min famn under ett besök hos hen…

har ansökt om skuldsanering med hjälp av min skuld & budgetrådgivare.. Pratade idag med KF då jag behövde ändra på inkomst, boende osv samt att jag numera går på FSK innan bebis kommer .. Killen jag pratade med där var väldigt otrevlig och sa mer eller mindre ”du är för ung, ta ditt ansvar och betala dina skulder” .. Ja? Det är precis det jag vill göra. Jag har inte hamnat här för att jag ville det eller för att jag varit oaktsam eller nonchalant?

finns det någon som är ”ung” som mig som fått skuldsanering? Eller är jag helt körd som han på KF sa? Är så ledsen och stressad över detta.. detta har resulterat i att mitt hjärta har reagerat dåligt, fått hjärtmediciner som ska hjälpa mitt hjärta slå ordentligt men mår dåligt på dom, har fått ”stressknölar” över hela kroppen och ser förjövlig ut på ren svenska… på detta är jag numera ensamstående till snart 2 barn … jag vill verkligen inte leva så här i 15-20 år om inte mer .. jag tar mitt ansvar och vill göra rätt för mig .. men pengarna räcker inte till .. har betalat vad jag kunnat, bytte jobb förra året och höjde min lön med 3-4.000 men ändå räckte inte pengarna och strax där efter kom
Löneutmätning…
Ingen i min omgivning vet något då dom
Andra i familjen har det väldigt bra ställt och fattar inte alls hur man kan hamna snett. Även fast dom också sitter med lån/skulder men som dom betalar på då givetvis.. könner mig så nedtryckt… jag vet att jag sitter ordentligt i skiten men jag har också gjort allt jag kan för att komma ikapp..
Inte din fr9ga men en tanke som kanske gör det lite lättare.

Jag tänkte förut att kommer jag bara ner på en nivå som är mycket lägre än idag men fortsatt skuldsatt så kommer jag ha det helt ok.

Tänker att "andra" kanske har en dyr bil som kostar 5000 i månaden medan du istället har ett lån på 5000 då har ni teoretiskt lika mycket att leva på om du klarar dig utan bil tillexempel.

Inte din fr9ga men en tanke som kanske gör det lite lättare.

Jag tänkte förut att kommer jag bara ner på en nivå som är mycket lägre än idag men fortsatt skuldsatt så kommer jag ha det helt ok.

Tänker att "andra" kanske har en dyr bil som kostar 5000 i månaden medan du istället har ett lån på 5000 då har ni teoretiskt lika mycket att leva på om du klarar dig utan bil tillexempel.
Hej! Tack för att du skriver, tyvärr klarar jag mig inte utan bil då jag bor långt ut på landet och kollektivtrafiken är under all kritik .. det funkar bra ”utan” bil nu när jag är mammaledig men när jag jobbar igen så är det omöjligt för mig att åka buss då det diffar 50 min upp till 1,5 timme från dagis tills nästa buss vilket resulterar i att jag kommer sent varje dag då och att jobba ”över” tiden jag kommer sent inte heller kommer funka då dagis hinner stänga innan jag kommer fram med buss .. :(

Det är främst sonens astmamediciner som kostar, jag har alltid och då menar jag alltid fått betala för alla mediciner sonen behövt eller behöver men detta håller på att kollas upp .. :(

Han betalar mer på barnen idag än vad ett underhållsbidrag är på. Så känns inte som att det behövs ansökas om det. Jag betalar försäkring på barnen och sonens ena medicin. Men deras pappa betalar ALLT annat. Aktiviteter, tillbehör och allt som hör till sporten, kläder, skor osv. Så jag behöver bara nämna något som behövs så finns det dagen efter. Där av att jag inte känner ett behov av att ansöka om underhåll :/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp