250k i egeninsats, hur mycket kan jag låna?

Just nu har jag bara 250k i egeninsats, men vill låna till ett hus som kostar 4,7. Jag skulle behöva en kontantinsats på ca 725k. Jag är egenföretagare och har kontrakt som visar att jag kommer dra in ca 3 miljoner under kommande året. Har bra UC, inga betalningsanmärkningar o bra månadslön. Finns det någon bank som går med på det? Tar gärna emot tips på banker att prata med.

Har du samma bank både privat och för företaget? I så fall hade nog jag börjat där, om relationen er emellan är bra.

Har inte SBAB så man kan köpa hus bara man har 5%? Resterande 10% blanko hos de. Kan du påvisa inkomst bör det ju funka men svårigheter ligger nog mest i att prata med en fysisk människa utan att en UC tas. Annars kan jag tänka mig att Nordax eller Bluestep kanske kan nappa. Men främst precis som skrevs innan, din egen bank. De ser ju dina transaktioner.

Har inte SBAB så man kan köpa hus bara man har 5%? Resterande 10% blanko hos de. Kan du påvisa inkomst bör det ju funka men svårigheter ligger nog mest i att prata med en fysisk människa utan att en UC tas. Annars kan jag tänka mig att Nordax eller Bluestep kanske kan nappa. Men främst precis som skrevs innan, din egen bank. De ser ju dina transaktioner.
Om man har mindre än 500k i övriga skulder, japp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp