Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

250.000 kr kommer, vad göra?

Jag lånade för ca 3 år sedan ut 250.000 kr privat, detta lån kommer nu återbetalas till mig under Maj månad.

Vad tycker ni jag ska göra med pengarna? Lösa krediter eller investera i någon aktie eller dylikt och hoppas på en positiv avkastning?

Har 3 st maxade kreditkort, ett på 30.000 kr, ett på 20.000 kr och ett på 50.000 kr.

Har också en maxad kontokredit hos Avida på 75.000 kr.

Ytterligare ca 15.000 kr hos Klarna.
Totalt ca 200.000 kr i skulder.

Är det bättre att lösa bort detta eller investera, vad tycker ni?

Om du betalar av krediterna (vilket du borde göra) klipp korten och avsluta krediterna.

Och sen tar du summan du betalat för krediterna varje månad och lägger på ett konto som du sen kan investera ifrån eller bara spara på.

Säger inte att du skulle gjort så, men många skulle betalat krediterna men sen börjat använda dem igen genom troligtvis onödig konsumtion. Och då är det 250.000 bortkastade.

Jag lånade för ca 3 år sedan ut 250.000 kr privat, detta lån kommer nu återbetalas till mig under Maj månad.

Vad tycker ni jag ska göra med pengarna? Lösa krediter eller investera i någon aktie eller dylikt och hoppas på en positiv avkastning?

Har 3 st maxade kreditkort, ett på 30.000 kr, ett på 20.000 kr och ett på 50.000 kr.

Hade samma problem för ett par månader sedan... Betala av lånet som jag har hos Remember eller låta pengarna ge avkastning i aktier? Bästämde mig att betala hela lånet och ränte pengarna som jag gav till Remember satsa månadsvis i aktier. Känslan att jag är skuldfri går inte att beskriva.

Betala av skiten :-D och börja spa

Om du betalar av krediterna (vilket du borde göra) klipp korten och avsluta krediterna.

Och sen tar du summan du betalat för krediterna varje månad och lägger på ett konto som du sen kan investera ifrån eller bara spara på.

Säger inte att du skulle gjort så, men många skulle betalat krediterna men sen börjat använda dem igen genom troligtvis onödig konsumtion. Och då är det 250.000 bortkastade.
Kontokrediten och ett av kreditkorten kommer jag avsluta, behöver dock ha två kreditkort aktiva, det är ett krav i mitt arbete, eller krav, det är snarare en oskriven regel...

För den försiktige.
Lös dina lån och krediter och sätt in resten av pengarna på ett sparkonto. Idag kan man, på sparade pengar, få kring 3% i ränta trots att pengarna har fria uttag och är obundna.
Troligen kommer dessa 3% ränta dessutom bli högre över tid då Riksbanken ju tänker höja sin styrräntan ytterligare.

Gör dig skuldfri.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp