Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

25 år gammal, självmordstankar lån på 1 miljon

Hej,

Behöver skriva av mig. Här är mina lån. Jag söker skuldsanering idag, räntan är i första kolumnen. Pluggar heltid men utan CSN (förlorade studieresultat) och jobbar upp till fribeloppet. Skulderna tar ju fan aldrig slut! Jag har varit i en sån här situation nu och jobbat ihjäl mig innan studierna, bara ätit räntor.

Är 25 år gammal och mår så fruktansvärt jävla dåligt. Idag lämnade min älskade kille mig, och jag blev av med ett extragig. Är bipolär. Hur fan ska jag få ordning på det här? Försöka förhandla med inkassobolagen när CSN kommer? Hoppas på skuldsanering?

Creditstar40.041271
Viaconto (Gothia Inkasso)40.08614
Vivus (Gothia Inkasso)40.036773
Saldo (Svea Inkasso)39.08930
Saldo (Svea Inkasso)39.029000
GF Money (Gothia Inkasso)38.050260
Loanstep (Billecta)36.024950
AMEX (Lowell Inkasso)36.046000
Catalunia Capital35.064000
Fairlo (Executor Inkasso)34.021000
Cashbuddy (Executor Inkasso)33.429000
Ferratum (Alektum)33%39 561
Moneygo (Svea Inkasso)28.840000
Luma Finans (Gothia Inkasso)28.015600
Luma Finans (Gothia Inkasso)28.029356
Northmill (Gothia Inkasso)28.069930
Settlement Finans (Gothia Inkasso)25.05676
Wasa Kredit (Lowell Inkasso)24.0180000
Retriva AB9.056000
cec.com (Svea Inkasso)24.015300
Tryggsam (Svea Inkasso)24.02043
Tryggsam (Svea Inkasso)24.02471
Ur&Penn (Svea Inkasso)24.02300
Klarna (b2 impact)21.94152
Norion (Intrum)21.9508
Mobil (Gothia Inkasso)20.0300
Parkster (Gothia Inkasso)15.01313
Kry (Gothia Inkasso)15.0540
One.com (Intrum)11.02210
Klarna (b2 impact)11.010437
Goodcash (Prioritet Finans)29%32700
Bolagsverket (Svea Inkasso)311
Bolagsverket (Svea Inkasso)311
Aimo (Intrum)1164
Telia (Sergel Kredit)8856
Telia (Sergel Kredit)1305
Billo (Sergel Kredit)294

Det handlar nog mest om hur du gör rätt för dig i den mån du kan inför e.v skuldsanering. Du ska kunna klara basala utgifter som hyra + el och mat d.v.s spartant levnadssätt. Ta kontakt med budget- och skuldrådgivning som finns i din kommun.

Det löser sig alltid även att vägen är lång och snårig till att bli skuldfri. Viktigast är att du inte står själv och att du har ett nära nätverk runt dig. Givetvis delvis som här på forumet.

Det är helt uppenbart att du inte kan hantera din ekonomi på egen hand på grund av dit psykiska hinder och i mina ögon låter det som att en bra början vore att skaffa hjälp med din ekonomi? Någon sorts godman kanske?
Finns det verkligen inga mediciner som kan hjälpa dig att få kontroll över dit handlande? Samtal med läkare?

Längs vägen kommer du ju att kunna få skuldsanering, det är säkert det minsta bekymmer just nu,men det löser ju inte problemet, bara symptomen.

Men nu har du börjat med de första stegen mot en bättre framtid.
Läget är inte hopplös på något sätt.
Sök lösningar för att få hjälp att kontrollera dit shoppingsbegär (eller det du gör av pengarna).

Se det hela som en nystart. Nu tar du tag i de psykiska hinder livet gett i din hand, det kommer att ge dig ett bättre liv längre fram, där du kommer att kunna ha en ny relation och kontroll över dit liv.

En bipolär person kan vara en riktig utmaning i en relation, men tar du tag i saker och ting nu, kommer du säker att kunna ha förutsättningarna att bygga relationer som håller.

Du är i en mycket bättre plats idag än du var igår, det är jag helt säker på.

Hej!
Jag vill börja med att säga att jag förstår att du går igenom en svår tid just nu, och jag vill uppmana dig så varmt och bestämt som möjligt att ta kontakt med vuxenpsykiatrin så snart du kan, eftersom du har självmordstankar. Det är viktigt att du får den hjälp och det stöd du behöver för att må bättre.

När du känner att du har ork och möjlighet, efter att du kontaktat psykiatrin, vill jag också uppmuntra dig att ta kontakt med budget- och skuldrådgivningen i din kommun. De kan hjälpa dig att få en översikt över din ekonomi och tillsammans med dig ta fram en plan för hur du ska hantera en eventuell ansökan om skuldsanering. Kom ihåg att din diagnos är en faktor som gör att du kan behöva extra stöd i vardagen, och det är ingenting att skämmas för.

Men det allra viktigaste just nu är att du inte skadar dig själv. Prioritera att söka hjälp från psykiatrin och sedan från budget- och skuldrådgivningen. Det finns människor och resurser som vill och kan hjälpa dig.

Jag önskar dig allt gott och mycket styrka. Jag vill också säga att jag förstår hur det känns att vara i en svår situation. Jag har själv varit där, men idag befinner jag mig på en helt annan plats i livet. Tack vare hjälp från psykiatrin, vårdcentralen, budget- och skuldrådgivningen samt Kronofogden har jag fått möjlighet att känna mig tryggare både ekonomiskt och psykiskt. Det är möjligt att vända situationen, och jag hoppas du också kan få den hjälp du behöver.

Ta hand om dig.

Tack för fina svar.

Jag har också ett företag som gått i konkurs, skickade in till förvaltaren idag och jag är orolig att dömas för bokföringsbrott då jag skickat in årsredovisningen försent. Min räddning är som ni säger skuldsanering, och de här lånen är mellan sju-tre år gamla. Senaste tre åren har jag gått igenom ett omfattande arbete med mig själv och jag är idag stabil på ett helt annat sätt. Jobbade trippla jobb sju dagar i veckan för att få ett samlingslån förra året - men det sket sig.

Nu tittar de inte bara på nya lån vid en skukdsaneringsansökan utan hur skulderna uppstått b la. Du har ett företag som gått i konkurs är det pga skuldsanering för företag el privat du ska söka? Kanske bra att kolla upp det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp