Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

22 år men skuldsatt 800'000kr i blanco/kredit

Hejsan! Jo, som rubrik lyder. 800'000kr i skuld. Har pusslat ett tag nu för att få ihop det månad för månad. Var 30'e dag som går lättar trycket med någon mindre påminnelse i lådan.

Hursomhelst, som alla andra här försöker man väl hålla huvudet högt. Iallafall, läget då.

På min UC kan man läsa att jag har en total skuld den 2019-01-31 på 400'000kr i lån varav 32'000 i krediter. Mitt uc betyg är 15.8 % samt kreditkollen visar en poäng på 484.
Just nu har jag 13 ff varav hälften försvinner i fram till Juli.

Blanco:
Lån 1: 113'000:- Amortering: 1300:-/mån Ränta: 700kr/mån
Lån 2: 98'0000:- Amortering: 3500:-/mån Ränta: 500kr/mån
Lån 3: 75'000:- Amortering: 2500:-/mån Ränta: 250kr/mån
Lån 4: 55'000:- Amortering: 1200:-/mån Ränta: 250kr/mån
Lån 5: 33'000:- Amortering: 1000:-/mån Ränta: 150kr/mån

Kredit:
Avida: 10'000:-
Monetti?: 10'000:-
Flexkontot (Brixo): 8'000:-
Vivus: 4'000:-

Ej synliga krediter:

Smspengar: 20'000:-
Riscium: 4'000:-
Flexlimit: 20'000:-

Goodcash: 40'000:-
Privatskuld: 250'000:- !!! (Kostnad dock endast 1200:-/mån räntefritt)
Fairo: 9'000:-
Credway: 27'000:-
Ferratum: 2'000:-
Klarna: 15'000:-
Credigo: 5'000:-
Easycredit: 5'000:-

* Inkomst 2018: 430'000:-
* Inkomst 2019: 485'000:- (När den uppdateras)

* Anställning sedan 2013

* Ingen anmärkning eller skuldsaldo hos kf.

Underskottet vej jag ej nu utantill men det var lågt i fjol dock kommer det förmodligen öka kraftigt i år nu. Tanken var att ta skatteåterbäringen nu i April, (bör väl landa runt 30k), och stryka dem tre översta i ett svep, ihop med lite andra inkomster då. Credway var min tanke att ta ut 4'000:- efter denna månadsbetalningen och betala av på Flexkontot för att försöka stryka den med så fort som möjligt. Vivus betalar jag av nu i veckan så den försvinner.

Allt som allt resulterar lånen ungefär 25'000:-/mån i kostnader. Min inkomst ligger på drygt 26'000 i netto. Anledning till att jag går runt är pengar jag blir tillstoppad. Bensin och mat. Ja, jag vet. Jag är en parasit. Antar att många upplever sig som det med all rätt. Iallafall jag, men men.

Vad tror ni, hur är mina chanser till ett samlingslån av alla synliga blanco lån på min uc till augusti, om inte tidigare till och med? Min uc skuld sänks med drygt 10'000kr i månaden just nu.
Dem synliga krediterna ska jag göra mig av med innan sommaren med hjälp av lite ströjobb fram till dess.

Mycket möjligt postat i fel del av forumet, isåfall får väl någon mod flytta på den isåfall. Tack! :D

Precis som du skriver bör du försöka få bort de synliga krediterna och vänta ut lite FF.

När det gäller dina blancos kanske du kan få till lite amorteringsfria månader utan UC. Kanske du kan se om du kan förlänga återbetalningstiden på lånen utan UC för att sänka månadskostnaden och prioritera andra lån.

Ja, precis! Tror jag klarar mig fram till dess men undrar bara vad tror ni möjligheterna är till ett samlingslån? Dvs runt 350'000kr då.

Jag är nyfiken på: har du varit anställd på samma jobb sen du var 16? Sen hoppas jag du fått slut på vad du KU gjort av med pengar på. PS du blir av med privat lånet med nuvarande betalningstakt när du är 40

Nummer två om man får fråga, hur har du hamnat i denna sits och " bara " 22 år ? Är det spel ? Har du reggat dig på spelpaus

Hoppas allt löser sig, gäller att välja rätt nu och verkligen tänka igenom besluten som tas här fram över kämpa på

Yes, helt rätt. Varit anställd sedan jag var 16 med fast anställning sedan jag var 19 på ett och samma företag. (Med en examen från skolan)

Privatskulden prioriterar jag ner just nu. Särskilt eftersom den är räntefri.

Självklart, spel som många andra. Varit spelfri i 6 månader snart varav 2 har jag stått skriven hos Spelpaus.

Senast ändrad:
Kommer du kunna lösa dom små, mindre osynliga lånen? Är ändå ca 100.000...
Samlingslån bör du få med ett mindre antal förfrågningar.

Exakt, det är dem osynliga som är den höga kostnaden för mig. Där räntorna springer iväg. Men nej, allt det kommer jag inte kunna lösa utan endast dem översta. Dvs, Smspengar, Riscium och flexlimit.
Systermärkena bör jag kunna stryka till dess också samt Ferratum.
Däremot har jag kvar Goodcash, Fairo, Credway, Klarna samt min privata skuld.

Sen betala av credigo och easycredit det lägsta att betala är 475 per lån så bara där e ju en tusenlapp mer i månaden på bara 10 000, eftersom credigo och easycredit tar 295 för att ta ut så kan man ju inte betala räntan som hos credway och ta ut efteråt , då de blir väldigt dyrt 295 per uttag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp