Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

2025 inkomster hos kreditupplysningsföretagen

Hej!
Någon som har koll på när inkomsterna för förra året uppdateras hos kreditupplysnings företagen?

Tänker att det kanske skiljer sig från om man deklarerar nu i mars, eller väntar till maj. Om man gör ändringar eller inte.

Uc uppdaterar din deklarerade inkomst fem gånger om året. Den första gången de gör det är i april, så om du har varit tidigt ute med din deklaration kan uc uppdatera dina uppgifter redan då. Nästa tillfälle då uc uppdateras är i juni, följt av augusti, september och december.

Bör vara densamma för alla andra.
Det uppdateras ju i samband med att inkomstuppgifter fastställs av SKV.

Uc uppdaterar din deklarerade inkomst fem gånger om året. Den första gången de gör det är i april, så om du har varit tidigt ute med din deklaration kan uc uppdatera dina uppgifter redan då. Nästa tillfälle då uc uppdateras är i juni, följt av augusti, september och december.

Så om jag förstår rätt, om jag gör ändringar/eller deklarerar i maj så uppdateras 2025 års inkomsten först i juni hos kreditupplysningsföretagen?

Så om jag förstår rätt, om jag gör ändringar/eller deklarerar i maj så uppdateras 2025 års inkomsten först i juni hos kreditupplysningsföretagen?
Det uppdateras inte förens din ändring är godkänd av SKV. Och då sker det i dem intervallerna ovan för det är då många får sina beslut.
Tror bara dem gör bulk uppdateringar.

Uppdaterar creditsafe och Dun & bradstreet på samma vis som uc?

Om man har högre inkomst det här året men också mer i underskott än förra året, vet ni hur det påverkar UC prognosen?
Förra årets deklaration var på 409 000kr och underskottet var på 44 800.
Medans det här året var det på 445 600kr men underskott var på 76 999

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp