Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

2019 börjar bra.....:D

Hej alla!

Först och främst vill jag önska er allihopa här inne ett gott nytt år och god fortsättning!

Jag vill även passa på att tacka er alla för erat stora stöd och goda råd till mig under tiden sen jag blev medlem i maj 2018 , stort tack !!! :D

2 BRA saker har hänt nu i början på det här året:

Mitt riskprognos på UC har ÄNTLIGEN gått ned till 18,5 % nu och jag har bara 5 förfrågningar totalt nu, hade 18 när 2018 började....

Dessutom blev jag äntligen beviljad höjning av min kredit på betalkoll till 50,000

Så nu har jag 40,000 jag kan använda och här kommer min fråga:

Jag är kund hos

Mobillån 14,000 1200 kr/m
Tryggkredit 23,000 1380 kr/m
Ferratum 25,000 2500 kr/m
Everydayplus, 21,000 2100 kr/m
Onea 6000 600 kr/m
Easycredit 5000 475 kr/m
Credway 7000 250 kr/m
Monetti flex 10,000 500 kr/m
Thorn 15,000 450 kr/m
Thorn 21,000 550 kr/m
Ecster 9000 100 kr/m
BN 8000 300 kr/m
Credento 28,000 950 kr/m
Konsumentkredit 40,000 778 kr/m
Minifinans 3000 350 kr/m

Av era erfarenheter, vilka tycker ni jag ska använda dessa 40k till för att komma ned i månadskostnad??

Har otroligt många ff både på bisnode och creditsafe (score 28)

Återigen stort tack för att ni finns! Utan er skulle jag ha varit hos KFM för längesen!
All kärlek till hela forumet !!

Grattis!!
Jag är inget proffs, bara någon som funderar över samma saker som du. :) dvs när pengar kommer, vad ska man ta först? Stora eller små...
Jag är inte insatt i räntor men spontant om jag hade gått på känsla hade jag kanske valt 10 000 på Ferratum och Everyday+ Vardera och hoppas få ner månadskostnaden en tusenlapp på båda. Samt hela Mobillån som verkar dyrt och Onea kanske.
Det minskar månadskostnaderna med 3800+\- kr.
Vissa kanske tycker att det är bra att ta så många små och betala av helt men många lån du har är inte så höga i månadskostnad och det kanske är sjukt tänkt men jag själv vill betala ner mina Everyday+ och Ferratum för att ha mycket utrymme där om något skulle skita sig med ekonomin när man kommit långt och kämpat.

Men jag har som sagt inte år av erfarenhet, skaffade första lånet februari 2018 med sämre ränta (10-11 nu) och funderar själv på tillvägagångssätt så jag vill också höra vad andra tycker.

Kärlek tillbaks och bra jobbat med UC. :)

Blev något konstigt när jag ville citera...
Det här är mina onda lån. Jag ska som sagt ta ner Ferratum och Everyday+ mycket först och betala Vivus och Risicum plus alla under 5000 först och sen ta resten. Lånen längst ner på cirka 5000 vardera ligger på ca 500 per månad att betala av på.
För jag tänker att det kan vara en livlina att ha utrymme om allt skiter sig, psykiskt känns det skönt att ha utrymme innan alla lån är borta kanske.

Sms lån kvar

1. Vivus 7400 prio 1
  2. Everydayplus 20000 prio 2 minst 5000
  3. Ferratum 12400 prio 2 minst 3000
  4. Monetti 2300 prio 1
  5. Risicum 10415 prio 2 minst 3000
  6. Viaconto 3300 prio 1
  7. Credway 1575 prio 1
  8. Flexkontot 5619 prio 3
  9. Easykredit 5252 prio 3
  10. Credigo 5250 prio 3
Vet inte hur mycket pengar som kommer finnas... men vad kul att du har 40k att placera ut, så skönt.

Kolla räntesatserna och fokusera på de som har högst ränta först oavsett belopp. Det minskar tiden du måste betala tillbaka. Jag menar; Du tänker ju ändå betala av 40 000kr totalt, om du betalar småsummor eller stora summor spelar då mindre roll än räntesatserna. En fördel dock med att betala de mindre summorna först: Det kan vara enklare att ha med några få lånegivare att göra om du måste förhandla om avbetalningsplaner. Det kommer dock att ta dig längre tid att bli skuldfri jämfört med om du fokuserar på räntesatser.

Kanske att du kan betala av de små skulderna och förhandla om räntor på de större, kanske du till och med kan få räntefritt under något år, på något av lånen? Jag skulle ringa runt innan jag bestämde mig för vilka lån som ska återbetalas. OBS! Du ska inte tala om att du tänker återbetala vissa lån när du ringer runt utan bara få dem att tycka synd om dig, oroa sig för din förmåga att betala och frysa räntan... Inte helt fel att försiktigt antyda att du funderar på att släppa allt till KFM och att du har stora studiemedelsskulder;-)( Då får de nämligen pengar sist).

Senast ändrad:
Jag tror att månadskostnaden för betalkoll på 50000 kr utnyttjad kommer att hamna på runt 2000 kr i månaden. Så försök få ner så mycket så att månadskostnaden på lånen är över 2000 kr. Typ att du får bort månadskostnaden på 3000 kr. Sen kommer betalkoll med 2000 så har du minskat månadskostnaden med 1000 kr.

Väntar själv på min första räkning från betalkoll så bara gissar vad den hamnar på.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp