Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

2018 [tack-tråd]

Jag kan svara hur jag har gjort...även då jag inte riktigt är klar med min skuldsanering ännu... men jag har ringt KF:s kundtjänst ett par gånger och frågat om dom kan se om någon borgenär har inkommit med en begäran om omprövning gällande min skuldsanering. KF:s kundtjänst kan svara på det.
Inget inkommit hittills men postgången kan ju ligga lite efter.

Okej, tack för svar. Då är jag inte ensam att känna så.
Känner att jag inte hade kunnat släppa hela resan annars.
Är dock inte färdig än,men det börjar närma sig. Få månader kvar. Vet inte om jag ska ringa riktigt än eller vänta ett tag till.

Men tack enormt för svar.
Jag har inte haft tanken på att ringa angående den saken innan. Jag gjorde dock en omprövning som drog ut på tiden och var klar för några veckor sedan och var lite rädd att någon hade motsatt sig den.

Hej.
Grattis att du äntligen är klar, grymt kämpat.

Ledsen att fråga just i denna tråd, men ni som är färdiga med skuldsanering har ni ringt och kollat med fogden att allt är på det gröna sattsäga eller man bara fortsätter vardagen.
Eller det kanske bara är konstigt att ringa upp dem?
Tänker mer på att det inte ligger en omprövning tex. som ska in för handläggning så man får det månader efter saneringen är avslutad.

vet inte hur det varit för er, har stressen bara lagt sig?
Lämnar åskådarbänken tillfälligt;
Var klar april 2022. Inte ringt KF och kollat, ej heller fått nåt från nån borgenär eller liknande.
Den värsta stressen försvann när jag fick beviljad skuldsanering och det sista lade sig ganska snabbt. Vad som tog längre tid var att förstå att jag var skuldfri och klar.

Lämnar åskådarbänken tillfälligt;
Var klar april 2022. Inte ringt KF och kollat, ej heller fått nåt från nån borgenär eller liknande.
Den värsta stressen försvann när jag fick beviljad skuldsanering och det sista lade sig ganska snabbt. Vad som tog längre tid var att förstå att jag var skuldfri och klar.
Kan tänka mig att så är fallet… att det sistnämnda tar tid att verkligen inse och komma till insikt med, men vilket ljuvligt ”problem” må jag säga…
Det kan jag alla dagar i veckan leva med :)

Kan tänka mig att så är fallet… att det sistnämnda tar tid att verkligen inse och komma till insikt med, men vilket ljuvligt ”problem” må jag säga…
Det kan jag alla dagar i veckan leva med :)
Jo, jag överlevde det ”problemet” :)
Det är ju inte bara de fem åren som saneringen pågick som man skall fatta är slut utan dessutom alla år som skuldsatt innan saneringen ens började.

Jo, jag överlevde det ”problemet” :)
Det är ju inte bara de fem åren som saneringen pågick som man skall fatta är slut utan dessutom alla år som skuldsatt innan saneringen ens började.
Precis det är egentligen det innan som var tuffast egentligen, nu slapp jag löneutmätning så jag är verkligen lyckligt lottad.

Exakt!.
Hur gick du tillväga när kraven kom, minns inte.
Mailade flera ggr o påtalade att de skulder de nu försöker få mej betala ingått i min sanering o att jag ska inte betala ett enda öre till. Fick en ursäkt efter ett tag om att det var ett "automatutskick"...Det tror jag inte ett ögonblick på. Hur som helst så tog de bort resten av skulderna som jag hade på "mina sidor" efter det.
Alektum bråkade ju oxå men personen vägrade lyssna o slängde på luren. Kort stund efter var alla skulder borta även där.

Mailade flera ggr o påtalade att de skulder de nu försöker få mej betala ingått i min sanering o att jag ska inte betala ett enda öre till. Fick en ursäkt efter ett tag om att det var ett "automatutskick"...Det tror jag inte ett ögonblick på. Hur som helst så tog de bort resten av skulderna som jag hade på "mina sidor" efter det.
Alektum bråkade ju oxå men personen vägrade lyssna o slängde på luren. Kort stund efter var alla skulder borta även där.
Just det, hon som jag pratade med idag svamlade också om något automatiskt angående kreditupplysningen.

Just det, hon som jag pratade med idag svamlade också om något automatiskt angående kreditupplysningen.
Det var nått bolag som påstod att jag fortf hade skuldsanering fast det då gått flera månader. Jag skickade dom en kopia på senaste kreditupplysningen o skrev "som ni kan se finns inga anmärkningar kvar om skuldsanering. Den anmärkningar försvann 22/5.." Och det hör var alltså på hösten typ sept, okt..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp