Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

2012 års inkomst är synlig nu!

Jo, men jag lär väl inte få några fler lån när underskottet syns på UC... i och för sig kan ju det vara bra... ett sätt att sluta låna...

Bättre än att hamna hos kfm i alla fall eller hos inkasso om man har överbelånat sig, så se det som en fördel och gör dig skuldfri så gott det går

Bättre än att hamna hos kfm i alla fall eller hos inkasso om man har överbelånat sig, så se det som en fördel och gör dig skuldfri så gott det går

Ja.. det är faktiskt så jag tänker... att jag ska försöka se det här som en chans att komma ur den här skiten...

men det e trist med hembesok och samtal till chefen. annars vore det ju bra att 80 procent av lonen gick till kfm

Va betyder underskott av kapital? Alltså jag fattar att det är att jag hade för lite kapital. Men jag har från 2012 underskott på 3124:- blir det svårt & ta lån?

Underskott av kapital är dina kostnader för räntor på t ex lån. Denna summa indikerar gärna om du har mycket skulder eller ej. Underskott av kapital används också ibland för att räkna ut disponibel inkomst. Man tar då inkomsten före skatt och drar av underskott av kapital och sedan vad du har betalat i slutlig skatt. Dessa beräkningar hjälper lånebolagen att skapa sig en bild av din ekonomi. Så ja, ett stort underskott av kapital med relativ låg inkomst, trots inga betalningsanmärkningar och få UC gör att man riskerar att få avslag på lånansökningar. Lånbolagen misstänker då att du kan vara ganska så skuldsatt.

Att sedan behöva släppa allt till KFM på grund av enorm skuldsättning behöver inte bara vara av ondo. Det kan vara början på en ny start i livet. Ja, man får en hel mängd anmärkningar och skuldsaldo men man behöver inte jaga fler sms-lån och ligga vaken om nätterna för att oroa sig för att hitta nya lån eller att man måste hinna ta ett lån innan en viss tid på dagen så pengarna hinner komma in på Swedbank under eftermiddagen.

Jag har själv varit i träsket och är en helt vanlig människa utan spelmissbruk eller annat att skylla på. Det bara blev så fel och när 20 sms-lån till slut inte gick att lösa så sökte jag hjälp. Nu har det gått snart ett helt år sedan jag släppte allt och jag mår mycket bättre psykiskt och jag är mycket gladare. Visst man har en snävare budget och inte samma möjligheter att t ex handla på kredit men jag betalar hellre kontant och sparar till det jag vill ha och min budget för hushållet tillåter mig att få äta mig mätt.

Jag skrev inte detta inlägg för att kritisera någon. Ni gör era egna val i livet. Jag har bara följt en tid vad som har skrivits på detta forum och jag kände för att göra ett inlägg för att säga min åsikt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp